اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بیرجند:

حق و حقوق شهرداری باید از اراضی دهلکوه پرداخت شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر بیرجند گفت: باید حق و حقوق شهرداری از اراضی محدوده دهلکوه در صورت تحویل این منطقه به شهرداری پرداخت شود.

حق و حقوق شهرداری باید از اراضی دهلکوه پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا زنگویی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، با اشاره به نامه ارسالی معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی به شورا اظهار کرد: در این نامه بر اجرایی شدن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر الحاق اراضی محدوده دهلکوه به شهر در اسرع وقت توسط شهرداری تاکید شده است.

یکی از اعضای شورای شهر بیرجند نیز در این زمینه گفت: شورای شهر بیرجند با داشتن شروطی در اجرایی شدن این مصوبه همکاری می‌کند.

محمدرضا میری ادامه داد: شهرداری در صورتی به این محدوده خدمات ارائه می‌کند که خدماتی دریافت کرده باشد در صورتی که اینگونه نبوده است.

وی افزود: تا کنون هیچ مبلغی از محل صدور پروانه ساختمانی به حساب شهرداری از این محدوده واریز نشده  و این در حالی است که آماده‌سازی این منطقه نیز به صورت کامل انجام نشده است.

یکی از اعضای شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی محدوده دهلکوه نیز با مشکلاتی مواجه است، اظهار کرد: این محدوده شامل دو منطقه روستایی و شهری است که در محدوده روستایی باید نحوه پرداخت هزینه‌های تعریضات مشخص و نحوه واگذاری مناطق شهری نیز مشخص شود.

میری به یکی دیگر از مشکلات موجود در این منطقه اشاره کرد و گفت: کمربندی در وسط  محدوده دهلکوه قرار گرفته است که با توجه به خطرات انسانی موجود در راستای انتقال آن باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین به عدم وجود کاربری‌‌های مختلف مانند آموزشی و بهداشتی در این منطقه اشاره کرد و افزود: اینگونه کاربری‌ها به طور کامل در این منطقه دیده نشده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا فخار یکی دیگر از اعضای شورای شهر بیرجند نیز اظهار کرد: طرح تفصیلی محدوده دهلکوه توسط راه و شهرسازی به شهرداری ارائه نشده است که در غیر این صورت مصوبه الحاق دهلکوه به شهر اجرایی نمی‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول