اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به تولیدی‌های شن و ماسه:

اعمال قانون را زورگویی تلقی نکنیم / دپوی شن و ماسه تا زیر گلوی درختان بلوط

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعمال قانون به منزله سخت‌گیری و زورگویی نیست، گفت: طبق قانون اجازه نخواهیم داد از این پس به صورت غیر قانونی از بستر رودخانه‌های این استان شن و ماسه برداشت شود.

اعمال قانون را زورگویی تلقی نکنیم / دپوی شن و ماسه تا زیر گلوی درختان بلوط

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر سه‌شنبه در نشست ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت واحدهای تولید شن و ماسه این استان که در مسیر و بستر رودخانه‌ها قرار دارند، بیان کرد: این جلسه را با حضور مسئولان این واحدها و مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار کردیم تا هیچ شائبه‌ای مبنی بر یک‌جانبه‌گرایی وجود نداشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: می‌توانستیم این جلسه را در پشت اتاق‌های بسته برگزار کنیم و هیچ منع قانونی هم نداشتیم ولی برای یافتن بهترین راه حل جهت ادامه کار این واحدها در معادن کوهی چنین جلسه‌ای را برگزار کردیم.

نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قانون می‌گوید که هرگونه برداشت از بستر رودخانه‌ها خلاف قانون است و به همین دلیل بدون چون و چرا و تلف کردن وقت باید اینگونه واحدها تعطیل شوند.

صابری ادامه داد: این کار خلاف قانون است چرا که هم منابع طبیعی و هم محیط زیست در حال نابودی است و از همین رو نباید اجازه دهیم کار غیر قانونی ادامه پیدا کند.

وی افزود: برخی از این واحدها بدون مجوز منابع طبیعی و آب و برق و محیط زیست در حال کار هستند که تخلف روی تخلف جمع شده است.

این مسئول عنوان کرد: به آنهایی که مجوز ندارند، گفته‌ایم که برداشت ممنوع و خدمات آنها قطع و به آنهایی که می‌خواهند در این صنف کار کنند، گفته‌ایم به شما کمک خواهیم کرد تا جا‌به‌جا شده و در کنار معادن کوهی به تولید و اشتغال‌‌آفرینی بپردازید.

وی به بازدید خود از همه واحدهای تولید شن و ماسه در کنار رودخانه بشار تا منطقه توت نده اشاره کرد و گفت: همه این واحدها را به چشم خود دیدم و به تمام بایدها و نبایدها در این زمینه پی ‌بردم.

صابری گفت: برخی از ایستگاه‌های شن و ماسه نه در کنار رودخانه بلکه کاملا در بستر رودخانه قرار دارند که برای من بسیار تعجب‌برانگیز بود و گاه دیده می‌شود که تا زیر گلوی درخت بلوط شن و ماسه دپو شده است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اکنون نیز به جز اجرای قانون از کسی چیزی نمی‌خواهیم و هر کس مجوز رسمی و قانونی با شرایط مندرج در فرم‌ها را دارد و بدهی به دستگاه‌های خدمات‌رسان نداشته باشد نه تنها یاری می‌شود بلکه به عنوان کارآفرین نمونه هم معرفی خواهد شد.

صابری با ارائه راهکارهای چندگانه در این زمینه به مسئولان واحدهای تولیدی شن و ماسه گفت: به شما مهلت داده می‌شود و بدهی‌ها نیز قسط‌بندی خواهد شد و مسئولان برای جا‌به‌جایی تمهیدات لازم را خواهند اندیشید.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول