اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دادستان اراک

صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی غیر قانونی است

خبرگزاری فارس: دادستان اراک با اشاره به غیر قانونی بودن صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی، نسبت به عضویت افراد در این صندوق‌ها هشدار داد.

صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرشید محمدحسینی طاهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: گاهی مشاهده می‌شود برخی از همسایگان در مناطق خود اقدام به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی می‌کنند که با توجه به سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو لازم است شهروندان از عضویت در این صندوق‌ها جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: این صندوق‌ها هیچ‌گونه هویت قانونی نداشته و فاقد ساز و کار قانونی هستند و ضروری است شهروندان در این زمینه هوشیار بوده و از عضویت در این صندوق‌ها خودداری کنند.

دادستان اراک با بیان اینکه اخیرا در موارد متعددی صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی که بدون هماهنگی و اخذ مجوز و حتی بدون رعایت تشریفات بانکی بین تعدادی از همسایه‌ها شکل گرفته با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است، بیان داشت: در روزهای گذشته برخی اعضای این صندوق برای پیگیری حقوق از دست رفته خود به دادسرای اراک مراجعه کرده‌اند که در اغلب موارد موضوع شکایت این افراد جنبه کیفری نداشته و از طریق دادسرا قابل تعقیب نیست.

محمدحسینی طاهری گفت: این صندوق‌ها تضمینی برای جلوگیری از تضییع حقوق اعضاء ندارد و چنانچه مشکلی برای عضوی به وجود آید نمی‌توان آن را پیگیری کرد.

وی همچنین با اشاره به نارضایتی مردم از توقف کاروان‌های عروسی، رقص و پایکوبی برخی از این افراد در خیابان‌ها گفت: متاسفانه برخی از کاروان‌های عروسی با توقف در خیابان‌ها و معابر عمومی اقدام به رقص و پایکوبی می‌کنند که این اقدام آنها موجب بروز تصادف و سلب آسایش شهروندان و جریحه‌دار شدن عفت عمومی می‌شود که شایسته است شهروندان از این اقدام خودداری کنند.

دادستان اراک با تاکید بر اینکه در صورت بروز راه‌بندان و تصادف در معابر موضوع از مصادیق اخلال در نظم عمومی محسوب می‌شود افزود: دادستانی اراک در صورت مشاهده توقف کاروان‌های عروسی که اقدام به رقص و پایکوبی در معابر عمومی می‌کنند، از حقوق شهروندان دفاع و با عاملان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول