اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مرغداران کردستان:

بازار عرضه و تقاضای مرغ کردستان تابع هیچ قانونی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مرغداران کردستان گفت: بازار عرضه و تقاضا مرغ در کردستان تابع هیچ قانونی نیست و این یکی از مهم‌ترین مشکلات تعاونی‌های تولید مرغ در استان است.

بازار عرضه و تقاضای مرغ کردستان تابع هیچ قانونی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدی شنبه‌شب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با موضوع رفع مشکل بدهی اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران و صنعت فرش دستباف استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلات تعاونی‌های تولید مرغ در استان بحث بازار عرضه و تقاضا است که تابع هیچ قانونی نیست.

وی تصریح کرد:‌ جوجه‌ها بعد از 52 روز به مرغ تبدیل می‌‌شوند و تولیدکنندگان باید در همان زمان مرغ‌ها را به بازار عرضه کرده تا با مشکل روبه‌رو نشود.

رئیس اتحادیه مرغداران کردستان اضافه کرد: عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضا از یک‌سو و وجود دلالان سودجو از سوی دیگر مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است.

عبدی اضافه کرد: تولیدکنندگان مرغ در استان به دلیل بروز این مشکلات نتوانسته‌اند خود را با شرایط وفق دهند و همین مسئله موجب رکود و ایستایی آنان و تحمیل ضرر و زیان زیاد آنها شده است.

به گفته وی، ورود بی‌رویه مرغ منجد به داخل کشور و استان نیز از دیگر مشکلات و چالش‌هایی است که واحدهای تولید مرغ در استان با آن روبه‌رو هستند.

رئیس اتحادیه مرغداران کردستان خاطرنشان کرد:‌ واردات بی‌رویه مرغ از یک طرف و عدم کنترل بازار از سوی دیگر موجب افزایش نرخ تمام شده تولید نسبت به فروش آن شده و این موضوع ضرر زیادی را به مرغداران وارد کرده است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان نیز در این جلسه از صنعت فرشبافی به عنوان یک هنر نام برد و گفت: شرایط توسعه این هنر در سطح کشور خوشبختانه مهیا بوده ولی نیاز به کارهای بیشتری داریم.

محمدجمیل ویسی افزود: اگر چه ظرفیت‌های خوبی برای رونق صنعت فرش در ایران و کردستان وجود دارد اما عدم مدیریت صحیح مانع از رشد و توسعه این صنعت شده است.

وی گفت: صنعت فرش در کشور ما متولی خاصی ندارد و نبود هماهنگی و یکپارچگی در بین کارشناسان متولی این امر هم از دیگر مشکلات فراروی توسعه صنعت فرش در سطح کشور و استان است.

وی افزود: کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های مستعد می‌تواند به عنوان یک قطب فرشبافی در کشور تبدیل شود اما تاکنون کاری اساسی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته وی، هنوز هم بدهی‌های 20 سال گذشته اتحادیه و تعاونی‌های فرش دستباف استان طبق اسناد و پرونده‌ها با وجود بخشش‌ها هنوز به بانک برگردانده نشده است.

ویسی در پایان گفت: بحث پرداخت تسهیلات به بخش فرش توسط بانک کشاورزی سابقه‌ای دیرینه دارد اما در حال حاضر با توجه به بدهکاری اتحادیه و تعاونی فرشبافان استان به این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات دستورالعمل خاصی ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول