اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در همایش فرصت‌های ملی سرمایه‌گذاری مطرح کرد

حرکتی استثنایی مجلس برای حمایت از تولید/‌ تصویب یک «قانون» برای رفع مشکل سرمایه‌گذاران‌

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در فرآیند توسعه کشور و گذر از عقبه تحریم‌های اقتصادی راهی جز حمایت از تولید نداریم.

حرکتی استثنایی مجلس برای حمایت از تولید/‌ تصویب یک «قانون» برای رفع مشکل سرمایه‌گذاران‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی لاریجانی شامگاه امروز در همایش فرصت‌های ملی سرمایه‌گذاری در شهرستان خلخال اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی است که در این زمینه باید کار، تولید و سرمایه‌گذاری مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر با هدف معرفی مزیت‌های نسبی جذب سرمایه‌گذاری‌ها خاطرنشان کرد: به تناسب این مزیت‌ها باید بهره‌وری افزایش یافته و به تبع آن تولیدات و مزیت‌ها به ارزش افزوده تبدیل شود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما در کشور باید با تقویت جبهه تولید توان مقابله خود را با مشکلات جهانی و بین‌المللی افزایش دهیم و زمینه‌های حرکت مثبت و رو به جلو را بهتر از گذشته مهیا کنیم.

لاریجانی ضرورت برطرف کردن مشکلات جامعه نظیر گرانی و تورم را در سایه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری‌های حقیقی توصیف کرد و ابراز داشت: در این اقدام مناسب شایسته است به گونه‌ای رفتار کنیم تا کمترین فرصت بیشترین بهره‌برداری‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی با برشمردن وظایف مسئولان شهری، استانی و کشوری در جذب سرمایه‌گذاری‌ها تصریح کرد: در وهله اول مسئولان شهر باید تلاش کنند بستر مداوم سرمایه‌گذاری را فراهم آورند که در این باب بهتر است زیرساخت‌هایی همچون راه مهیا شود تا با جاذبه‌های جلب سرمایه‌گذار بتوان به عنوان مشوق از آنها حمایت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه مسئولان استانی را شناساندن توانمندی‌های بکر و ارائه تسهیلات بانکی و تامین خدمات زیربنائی اعلام کرد و افزود: باید از سرمایه‌گذاری‌های شکل گرفته مراقبت کرد و از تولید نیز به حد کافی صیانت داشت.

لاریجانی با بیان اینکه در بودجه سال 91 تمهیدات لازم برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی اندیشیده شده است اظهار داشت: بخشودگی جرائم، استمهال و تقسیط بانکی از جمله این پیش‌بینی‌هاست که می‌تواند کلید حل مسایل باشد

مجلس از فضای کسب و کار حمایت جدی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: ما امسال نیز برای حل مشکل سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها در مجلس قانونی را در حال تهیه و مصوب کردن داریم که حمایت از فضای کسب و کار و تسهیل این فضا امکانپذیر خواهد بود.

لاریجانی گفت: در همین ارتباط برخلاف مقررات صندوق توسعه ملی که امکان پرداخت تسهیلات ریالی از این صندوق وجود نداشت اجازه دادیم که 10 درصد تسهیلات به بخش کشاورزی و 10 درصد نیز به صنعت اختصاص یابد تا در حرکتی استثنائی بتوانیم به رونق این بخش‌ها کمک کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مسئولان به جد پیگیر مصوبات و نیازمندی‌های سرمایه‌گذاران از طریق دولت و مجلس باشند چرا که این استان با داشتن نمایندگان پرتلاش می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را در توسعه جنوب، شمال و مرکز استان فراهم آورد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول