اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی اصفهان:

بازی‌های محلی قدیم را قانونمند می‌کنیم/ وضعیت مالی خوبی نداریم

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت مالی هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان خوب نیست.

بازی‌های محلی قدیم را قانونمند می‌کنیم/ وضعیت مالی خوبی نداریم

علی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اگر مکان ورزشی که در اختیار هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی قرار دارد نبود این هیئت به طور حتم تا به حال تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه در وضعیت مالی بسیار بدی به سر می‌بریم، تصریح کرد: تمام مربیان و ورزشکاران ما بدون هیچ چشمداشتی و تنها به دلیل علاقه‌ای که به ورزش دارند مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که به هیچ عنوان هیچ‌گونه کمک مالی به آنان نمی‌شود.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی با بیان اینکه ورزش‌هایی که ما انجام می‌دهیم نیاز به سالن و تجهیزات ندارد افزود: در حال حاضر قصد داریم بازی‌های محلی قدیم را که فراموش شده‌اند قانونمند کنیم تا پس از تصویب این قوانین در فدراسیون بتوانیم آن‌را در سراسر کشور اجرا کنیم.

وی در ادامه به جشنواره پخت نان و غذاهای محلی کشور اشاره کرد و افزود: میزبانی این جشنواره را استان اصفهان به عهده گرفته که در تاریخ 18 و 19 آبانماه سال جاری با حضور تمام استان‌های کشور در شاهین شهر برگزار می‌شود.

صفایی گفت: همچنین در کنار این جشنواره مسابقاتی در رشته‌هایی مانند سوارکاری، تیراندازی و بازی‌های بومی محلی هر استان نیز برگزار می‌شود.

وی همچنین به مسابقات جام دهیاران اشاره کرد و افزود: مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها پس از مسابقات جشنواره پخت نان و غذاهای محلی کشور برگزار می‌شود.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی در پایان گفت: همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان را در معرفی بازی‌های بومی محلی به شهرستان‌ها خواستاریم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول