اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد

برخورد قانونی با شکارچیان بدون اخذ پروانه شکار در فومن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت و محیط زیست فومن از برخورد قانونی با شکارچیان بدون اخذ پروانه و تعداد شکار بیشتر در این شهرستان خبر داد.

برخورد قانونی با شکارچیان بدون اخذ پروانه شکار در فومن

علی‌اصغر روشنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه صدور پروانه شکار پرندگان وحشی از اول آبان جاری در فومن آغاز شده است، اظهار کرد: شکارچیان می‌توانند با مراجعه به اداره حفاظت و محیط‌زیست فومن با در دست داشتن مدارک لازم از جمله دفترچه شناسایی شکارچیان، اصل کارت حمل سلاح معتبر، یک قطعه عکس و پرداخت بهای حق شکار برای دریافت پروانه شکار اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون فصل شکار از ابتدای آبان تا پایان 15 اسفند ماه است، تصریح کرد: مدت اعتبار هر پروانه از تاریخ صدور تا دو ماه در طول این مدت خواهد بود و شکارچیان مجاز می‌توانند روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته در محدوده شکارگاه‌های آزاد سراسر استان به شکار بپردازند و مانعی برای این دسته از شکارچیان وجود ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن پرندگان وحشی حمایت نشده را مرغابی، خوتکا، کبک، قمری، فیلواش، غاز خاکستری، کبوتر جنگلی و... برشمرد و افزود: حداکثر تعداد مجاز شکار پرندگان در هر سفر شکاری چهار قطعه است که با شکارچیان بدون اخذ پروانه و تعداد شکار بیشتر از مقدار تعیین شده برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروانه شکار عادی پرندگان غیرحمایت شده آبزی و کنار آبزی از پروانه عادی پرندگان خشک‌زی به صورت جداگانه صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: پروانه شکار پرندگان وحشی برای اتباع خارجی مقیم و غیر مقیم نیز از طرف اداره حفاظت و محیط زیست فومن صادر نمی‌شود و اتباع خارجی تنها در قالب صدور پروانه ویژه از طریق دفتر شکار و صید سازمان در تهران می‌توانند پروانه اخذ کنند.

روشنی افزود: دارندگان تفنگ بادی 5.5 که دارای دفترچه شناسایی شکارچیان هستند با اخذ پروانه عادی شکار می‌توانند صرفا به شکار پرندگان راسته گنجشک‌سانان و دارکوب‌سانان بپردازند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول