اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

قانون سازمان شهرداری‌ها نیازمند اصلاحات است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای شهر اردبیل گفت:‌ ضرورت دارد قانون سازمان شهرداری‌های کشور برای کار‌آمدی بیشتر اصلاح شود تا با توانمندی بیشتر کارها به جلو برود.

قانون سازمان شهرداری‌ها نیازمند اصلاحات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر فرزانه ظهر امروز در نشست اعضای شورای شهر اردبیل با نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار داشت: در قانون مصوب شهرداری‌ها در اجرای برخی از قوانین و مقررات متولی مشخص نیست و بهتر است با یک بازبینی اساسی تلاش شود تا قوانین و مقررات کار‌آمد‌تر و منسجم‌تر تدوین شده تا اختیارات و محدوده کارهای اجرایی شهرداری‌ها و حتی شوراها توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در استخدام نیروها باید شهرداری‌های مناطق مختلف با محوریت نیازها و ضوابط و مقررات خاص اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در کنار قانون شهرداری‌ها که از نواقصی رنج می‌برد قانون شوراها نیز پر از تناقض است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با محور قرار دادن برنامه پنجم توسعه بتواند در این زمینه اعمال نظر کند.

دبیر شورای شهر اردبیل یادآور شد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود فعالیت 37 شرکت و مجموعه خدماتی به شوراها واگذار شود که در این زمینه تاکنون اقدام و حرکت مناسب و درخور انجام نشده است.

فرزانه به توان شوراها در کمک به توسعه و عمران مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: هر چقدر قوانین و مقررات روان‌تر و آسان‌تر اعمال شود به همان نسبت تسهیل در کارها را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در دور سوم شورا و پاسخگویی به مطالبات مردم بیان داشت:‌ نمایندگان مجلس می‌توانند حوزه فعالیت شوراها و شهرداری‌ها را گسترش دهند و برخی از موانع نیز باید در این زمینه برطرف شود.

عزیزه تراز به مشکلات و دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان تحصیلکرده در درخواست‌های مکرر برای اشتغال مولد اشاره کرد و افزود:‌ قطعاً توسعه استان و پیشرو بودن آن مدیون همت و تلاش جوانان پر‌توان ما خواهد بود.

وی گفت: در سال 87 شورای عالی استان‌ها مصوب کرده که طول خدمت در شورای شهر سنوات محسوب شود که در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود همچنین خواستار تخصیص 30 درصد سهمیه برای ادامه تحصیل اعضای شورای شهر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شد و تصریح کرد: باید این سهمیه برای اعضای شورای شهر و کارمندان شهرداری اعمال شود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول