اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

مرمت ایوان جنوبی امامزاده حسین (ع) پایان یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برای حفظ و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی کهن شهر قزوین مرمت ایوان جنوبی امامزاده حسین (ع) پایان یافت.

مرمت ایوان جنوبی امامزاده حسین (ع) پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند اظهار کرد: امامزاده حسین (ع) یکی از بناهای با ارزش معنوی قزوین است که محور گردشگری مذهبی استان قزوین بوده و سالانه زائران داخلی و خارجی بسیاری را پذیرا است و جزو مکان‌های مقدس کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به مراحل مرمت این بنای ارزشمند افزود: امامزاده حسین علاوه بر اینکه مدفن پسر امام رضا (ع) است، محل دفن بزرگان و علمای دیار قزوین هم بوده و امیدواریم با مرمت، این بنای با شکوه مذهبی را حفظ و به آیندگان بسپاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اجرای سنگ پلاک ایوان جنوبی، کف‌سازی، لکه‌گیری دیواره‌ها، رطوبت زدایی داخلی و خارجی بنا، حذف الحاقات غیر ضروری، اجرای پوشش بام با سیستم نانو را از مراحل مرمت این بنای تاریخی دانست و افزود: برای اجرای پروژه مرمت ایوان جنوبی بنای امامزاده حسین (ع) مبلغ 20 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که با نظارت دفتر فنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان به مدت سه ماه به طول انجامید.

گفتنی است، بنای شکوهمند امامزاده حسین (ع) در حمله مغول و کشمکش‌های دوره صفوی آسیب دیده و بازسازی شد.

به جز ضریح نفیس چوبی که از شاهکارهای بی‌نظیر منبت‌کاری و گره‌چینی مجوف محسوب می‌شود و از سال 806 هجری باقی مانده، بقیه بنا از آثار صفوی (شاه طهماسب و شاه صفی) و قاجار (ناصرالدین شاه) و این بنای زیبا با شماره 239 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول