اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

قیام مردم ایران رنگ و بوی قیام امام حسین(ع) را داشت

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اگر قیام مردم ایران رنگ و بوی قیام امام حسین(ع) را نداشت هرگز به پیروزی و جایگاه کنونی خود نمی‌رسید.

قیام مردم ایران رنگ و بوی قیام امام حسین(ع) را داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: در سال‌های اخیر همت بسیار خوبی برای برگزاری مناسب عزاداری امام حسین (ع) وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید عزاداری‌ها و مراسم‌های ماه محرم به گونه‌ای برگزار شود که حداکثر استفاده از آن صورت گیرد، خاطرنشان کرد: برخی از سازماندهی‌ها نیز فقط مبتلا به شکل نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هر چه دارد از برکت قیام امام حسین(ع) است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز شعبه‌ای از قیام امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر قیام مردم ایران رنگ و بوی قیام امام حسین (ع) را نداشت هرگز به پیروزی و جایگاه کنونی خود نمی‌رسید.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه ستاد ماه محرم باید سریع‌تر و غنی‌تر از گذشته در استان زنجان تشکیل شود، یادآور شد: در سال گذشته نقطه ضعف‌هایی مشاهده شده است که باید این نقطه ضعف‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری استان زنجان در حال حاضر در سطح کشور الگو است، ادامه داد:‌ استان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در کشور شناخته شده است و باید برای ماه محرم برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به تشکیل جلسه با علما و مبلغان در استان اشاره کرد و افزود: باید در این جلسه محورهای تبلیغ در سال جاری تبیین شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در ماه محرم مبلغان بیشتر به روح حماسه عاشورا پرداخته و روح امید را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: مطالبی که سبب ایجاد تفرقه در مجالس می‌شود، هرگز بیان نکنند.

آیت‌الله خاتمی به تبیین اهداف کلی قیام عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: آزادی هویت، امر به معروف و نهی از منکر و از زیر یوق بیرون آمدن از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه جوانان باید اصول مداحی را از پیشکسوتان بیاموزند، تصریح کرد: مداحان بزرگ و نام‌آور تجربه‌های بسیار زیادی دارند که جوانان باید از آنها بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی از روسای هیئت‌های مذهبی در مراسمات و جلسات عزاداری حضور ندارند، اضافه کرد: تاثیرگذاری روسای هیئت‌ها در برخی از مواقع از واعظان و مداحان نیز بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه معضلی که در هیئت‌های مذهبی برخی از استان‌ها وجود دارد در استان زنجان مشاهده نشده است، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی استان زنجان به صورت هماهنگ و یک‌پارچه عمل می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه زینبیه اعظم و حسینیه اعظم سنبل استان زنجان به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را کرد.

وی با تاکید بر اینکه روح مدارا در مباحث و مسائل مطرح شده بیشتر شود، افزود: جوانان امانت الهی هستند و باید از حضور آنها در هیئت‌ها استقبال شود.

در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در برخی از هیئت‌های مذهبی عدم اعتماد به جوانان مشاهده می‌شود، اظهار داشت: با سپردن امور به جوانان باید به آنها اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام امیر چهری با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغانی که در هیئت‌ها حضور دارند باید حمایت شوند، تصریح کرد: روحانیون باید برای جذب و اشاعه فرهنگ توان کافی داشته باشند تا از ظرفیت آنها به صورت کامل استفاده شود.

رئیس کانون مداحان استان زنجان با بیان اینکه دو دسته عزاداری استان زنجان در سطح کشور مطرح است، اضافه کرد: این دو دسته‌ها باید تفاهم داشته باشند.

اکبر نوربهمنی با اشاره به اینکه دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان زنجان باید شعرهای جدیدی و به سبک روز را انتخاب کنند، ادامه داد: باید از انحراف در هیئت‌ها نیز جلوگیری شود.

وی همچنین یادآور شد: در برخی از هیئت‌ها، مداحان اشعار را به سبک‌ها و ریتم‌های ترانه می‌خوا‌نند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول