اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم از آوردن خودروی شخصی خودداری کنند

بازدید بیش از نیم میلیون نفر از ضریح امام حسین(ع) در قم

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین(ع) از بازدید بیش از نیم میلیون نفر از این ضریح مطهر و مقدس طی یک هفته گذشته خبر داد و از بازدیدکنندگان خواست از آوردن خودروی شخصی به محدوده ترافیکی کارگاه خودداری کنند.

بازدید بیش از نیم میلیون نفر از ضریح امام حسین(ع) در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود پارچه‌باف امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید بیش از نیم میلیون نفر طی یک هفته گذشته از ضریح مطهر امام حسین(ع) از این حضور عاشقانه مردم به عنوان حماسه‌ای کربلایی یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه از یازدهم مهر درب کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) به روی علاقمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت باز شده است خاطر نشان کرد: طی این مدت مردم از تمام نقاط ایران اسلامی و حتی از سایر کشورهای دنیا برای بازدید از این ضریح مطهر به قم آمده‌اند.

مدیر پروژه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین با بیان اینکه محبین اهل بیت(ع) طی یک هفته گذشته شور حسینی آفریدند تصریح کرد: طی این مدت جلوه‌هایی شکوهمند از عشق و ارادت شیفتگان به خامس آل عبا(ع) در جوار این ضریح مقدس شکل گرفت که نشان از عمق ارادت محبین اهل بیت(ع) به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات به وجود آمده در رفت و آمد مردم قم به ویژه محلات منتهی به بلوار امین و مجاوران کارگاه ساخت ضریح مطهر و همچنین طلاب مدرسه معصومیه اظهار کرد: از صبر و شکیبایی همه این عزیزان قدردانی می‌کنیم و ان‌شاءالله پاداش این صبر و شکیبایی را از حضرت سیدالشهدا(ع) دریافت کنند.

پارچه‌باف همچنین از بازدیدکنندگان ضریح مطهر اباعبدالله(ع) خواست از آوردن خودروی شخصی به محدوده ترافیکی کارگاه ساخت ضریح جدا خودداری کنند و حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده کنند تا از ایجاد مزاحمت بر سایر شهروندان جلوگیری شود.

وی در پایان یادآور شد: درب‌های کارگاه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) که از یازدهم مهر ماه به روی عاشقان و شیفتگان آن حضرت گشوده شده تا 25 مهر ماه از ساعت 8 صبح تا 20 هر روز به صورت دائم به روی علاقمندان باز است.

کار ساخت ضریح امام حسین در قم از خرداد ماه سال 87 آغاز شد و ششم مهر ماه در مراسم باشکوهی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، لبنان و... از این ضریح مطهر رونمایی شد.

طراحی این ضریح مطهر توسط استاد محمود فرشچیان و خطاطیِ متون منقوش بر ضریح مقدس توسط استاد سید محمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است، انجام شده است.

وزن کلی این ضریح 12 تن است که در ساخت آن 4 هزار و 600 کیلو نقره و بیش از 118 کیلو طلا به کار رفته است.

بالغ بر 14 میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

قرار است این ضریح مقدس در ایام محرم حسینی با حضور کاروان باشکوهی با گذر از شهرهای مختلف به کربلای معلی منتقل شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول