اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ساخت ضریح امام حسین (ع) افتخاری ماندگار برای اهالی قم است

خبرگزاری فارس:‌ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افتخار ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) نصیب مردم قم شده است، گفت: قم اختصاص به ائمه دارد و در روایات آمده است که ائمه (ع) قم را حرم خود نامیده‌اند.

ساخت ضریح امام حسین (ع) افتخاری ماندگار برای اهالی قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ آیت‌الله محمد مؤمن از ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بازدید کرد و ضمن زیارت این ضریح مطهر از نزدیک با نحوه ساخت آن آشنا شد.

وی در این بازدید با اشاره به برخی از روایات، اهمیت زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این قدر سیدالشهدا و زیارت مضجع مبارک ایشان اهمیت دارد که از امام صادق(ع) در روایتی آمده اگر کسی هر سال مشرف نشود ظلم کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این سخن امام جعفر صادق(ع) برای بیش از 1300 سال پیش است که رفت و آمد به کربلا و زیارت حضرت اباعبدالله(ع) بسیار مشکل بوده است در حالی که اکنون با وسایل جدید می‌توان به سهولت و در زمان کمی به کربلا مشرف شد.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بسیار اهمیت دارد خاطر نشان کرد: مقام امام حسین(ع) نزد ائمه نیز بسیار ارزشمند است تا جایی که پیامبر(ص) فرمود «حسین از من است و من از حسینم».

مؤمن افزود: معنای این جمله این نیست که وجود پیامبر(ص) از امام حسین نشأت گرفته بلکه منظور این است آنچه که اساس پیامبری پیامبر(ص) است که احکام، دستورات الهی و دین اسلام را آورده است، از حسین است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) همانند دیگر ائمه، ولی امر مسلمین بودند خاطر نشان کرد: باید اداره امور جامعه اسلامی را در زمان رسول‌الله، پیامبر(ص)، بعد امیرالمؤمنین(ع) و بعد هر یک از ائمه(ع) تا حضرت ولی عصر(عج) بر عهده داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بر همین اساس بعد از اینکه مردم کوفه از امام حسین(ع) برای تشکیل حکومت دعوت کردند آن حضرت با تمام امکانات و بهترین انسان‌ها به سوی کوفه حرکت کرد که در کربلا به دست انسان‌های به ظاهر مسلمان به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه حضرت سیدالشهدا برای زنده ماندن اسلام و باقی ماندن ولایت امر به دست کسی که خدا فرمود همه چیز خود را داد، تاکید کرد: پافشاری و از خود گذشتی امام حسین(ع) موجب شد که دین اسلام تاکنون باقی مانده است.

مؤمن با بیان اینکه ارزشی که برای حضرت سیدالشهدا(ع) از نظر دینی و ایمانی وجود دارد بسیار بالا است، ساخت ضریح اباعبدالله الحسین(ع) را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: الحمدالله با تلاش دست‌اندرکاران و مسئولان، این ضریح مبارک برای نصب در مضجع شریف سیدالشهدا(ع) آماده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه افتخار ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) نصیب مردم قم شده است خاطر نشان کرد: قم اختصاص به ائمه دارد و اهل قم مورد توجه اهل بیت(ع) بوده‌اند تا جایی که در روایات آمده است که ائمه(ع) قم را حرم خود نامیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از زمان حضرت امام صادق(ع) شاگردان امام از کوفه و برخی دیگر از شهر‌های عراق در قم ساکن شدند و دین اسلام را رواج دادند.

وی تصریح کرد: اقتضا داشت که این ضریح مبارک با این جهات دینی، ایمانی و توجه و عشقی که سازندگان و مسئولان این کار داشتند در قم ساخته شود.

مؤمن با تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکاران ضریح امام حسین(ع) اظهار داشت: به حمدالله این ضریح مطهر به نحو مطلوب و خصوصیات ظاهری و معنوی بسیار زیادی ساخته شد که امیدواریم هر چه زودتر در مضجع شریف امام حسین(ع) نصب شود و مورد زیارت زائران و محبین اهل بیت(ع) قرار گیرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول