اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

هنر اسلامی به وضوح در ضریح امام حسین(ع) مشاهده می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید خود با بیان اینکه کاربرد هنر به خوبی در این اثر مشاهده می‌شود، تصریح کرد: در این ضریح مطهر هنر در خدمت به اسلام به کار گرفته شده است.

هنر اسلامی به وضوح در ضریح امام حسین(ع) مشاهده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در حاشیه بازدید از ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران ساخت این ضریح مطهر اظهار کرد: برای بنده توفیق حاصل شد توانستم در این مکان معنوی حضور یابم.

وی ولایت‌مداری، همت و هنر را سه اصل به کار رفته در این ضریح دانست و یادآور شد: هر کدام از این ویژگی‌ها دارای اهمیت زیادی است.

این مرجع تقلید ولایت را یکی از نعمت‌های بزرگ دانست و یادآور شد: ائمه معصومین(ع) در روایات به این موضوع تاکید کرده‌اند.

وی افزود: ولایت در اهل بیت(ع) خلاصه شده و خداوند اهل بیت(ع) را راهنما و رهبر قرار داده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ائمه(ع) را واسطه فیض پروردگار دانست و خاطر نشان کرد: تمام نعمت‌هایی که به انسان می‌رسد به واسطه ائمه و معصومین(ع) است.

وی عظمت این ضریح مقدس را نشان‌دهنده همت بلند به کار رفته در آن دانست و ابراز داشت: خداوند دوست دارد تمام کارها به بهترین نحو ممکن انجام شود و کارهای ضعیف را دوست ندارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاربرد هنر به خوبی در این اثر مشاهده می‌شود تصریح کرد: در این ضریح مطهر هنر در خدمت به اسلام به کار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ریزه‌کاری‌های این اثر هنر اسلامی را نشان می‌دهد و این اثر افتخاری برای شیعیان است.

نوری‌همدانی یادآور شد: هنر شیعه را می‌توان در حرم‌های معصومین(ع) و مساجد به وضوح مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه طبق روایات خداوند چهار ویژگی به امام حسین(ع) عنایت کرده است گفت: ویژگی نخست این است که خداوند نسل امامت را از نسل امام حسین(ع) قرار داده و 9 امام از ذریه ایشان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند تربیت اباعبدالله(ع) را شفا قرار داده است که این یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسین(ع) است تصریح کرد: سومین ویژگی امام حسین(ع) این است که دعا در زیر قبه ایشان مورد استجابت قرار می‌گیرد.

وی افزود: چهارمین ویژگی امام حسین(ع) این است که زیارت آن حضرت از عمر مقدر انسان نمی‌کاهد.

نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از سیدالشهدا(ع) الگو گرفته است تاکید کرد: اساس هر قیامی که در برابر جباران و ظالمان شکل بگیرد نشأت گرفته از قیام سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه امام فرمود ما هر چه داریم از سیدالشهدا(ع) است خاطر نشان کرد: خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلا است و هر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول