اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از صبح امروز صورت گرفت

آغاز آخرین بازدید عمومی از ضریح مطهر امام حسین(ع)

خبرگزاری فارس: آخرین بازدید عمومی از ضریح مطهر امام حسین(ع) از صبح امروز آغاز شد و علاقمندان به زیارت ضریح مطهر اباعبدالله 15 روز فرصت دارند تا در کارگاه ساخت ضریح حاضر شوند.

آغاز آخرین بازدید عمومی از ضریح مطهر امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم درب‌های کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) در مدرسه معصومیه قم از صبح امروز یازدهم مهر ماه به مدت 15 روز به روی تمام علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت باز شده است.

بر اساس این گزارش محبین اهل بیت طی این مدت می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 به زیارت ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا بروند.

کار ساخت ضریح امام حسین در قم از خرداد ماه سال 87 آغاز شد و هفته گذشته در مراسم باشکوهی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، لبنان و... از این ضریح مطهر رونمایی شد.

از زمان رونمایی، حضرات آیات و مراجع عظام مکارم‌شیرازی، صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی، سبحانی، علوی‌گرگانی، موسوی‌اردبیلی، مؤمن، حسینی‌بوشهری، خاتمی و... با حضور در کارگاه ساخت ضریح این ضریح مطهر را زیارت کردند.

یادآور می‌شود طراحی این ضریح مطهر توسط استاد محمود فرشچیان و خطاطیِ متون منقوش بر ضریح مقدس توسط استاد سید محمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است، انجام شده است.

وزن کلی این ضریح 12 تن است که در ساخت آن 4 هزار و 600 کیلو نقره و بیش از 118 کیلو طلا به کار رفته است.

بالغ بر 14 میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام  ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

قرار است این ضریح مقدس در ایام محرم حسینی با حضور کاروان باشکوهی با گذر از شهرهای مختلف به کربلای معلی منتقل و در مضجع شریف امام حسین(ع) نصب شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول