اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس:

هنوز قطار ساخت‌ و‌ ساز به مناطق زلزله‌زده بخش خاروانا نرسیده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: هنوز قطار ساخت و ساز به تعدادی از روستاهای مناطق زلزله‌زده از جمله بخش خاروانا شهرستان ورزقان نرسیده است.

هنوز قطار ساخت‌ و‌ ساز به مناطق زلزله‌زده بخش خاروانا نرسیده است

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: علاوه بر این بخش، روستاهایی نیز در شهرستان ورزقان هستند که هنوز هیچگونه اقدامی برای بازسازی اماکن تخریب شده در آنها صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم دسترسی، نبود راه مناسب یا بعد مسافت دلیل عدم انجام اقدامات برای بازسازی است، گفت: هیچ کدام از این دلایل برای روستاهایی که هنوز ساخت و ساز در آنها صورت نگرفته مصداق ندارد و دلیل آن را باید از خود بنیاد مسکن جویا شد.

دهقانی از روستاهای کاللی، جوشون، علیلا به عنوان نمونه در این رابطه اسم برد و گفت: باید برای اسکان آسیب‌دیدگان در این روستاها تدابیری اندیشیده شود.

این نماینده مجلس نهم در عین حال روند بازسازی در روستاها را در مقایسه با روند بازسازی در مناطق شهری در حوزه انتخابیه‌اش را مناسب دانست و گفت: باید برای ایجاد سرپناه امن برای آسیب‌دیدگان برنامه عملی از سوی مسئولان اتخاذ شود.

• از 1530 واحد آسیب‌دیده از زلزله در شهر ورزقان فقط 53 پروانه صادر شده است

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: فقط 53 پروانه ساخت در شهر زلزله‌‌زده ورزقان برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی صادر شده است.

دهقان اظهار کرد: این آمار برای یک‌هزار و 500 واحدی که در خود شهر ورزقان باید احداث و یا تعمیر شود نه تنها آمار جالبی نیست بلکه ضعیف نیز محسوب می‌شود. 

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس افزود: ساخت و ساز در این شهر با 45 تا 50 روز تاخیر آغاز شده که آن هم عمدتاً با همت و تلاش خود مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به 814 واحد احداثی در شهر ورزقان گفت: این تعداد باید تا آغاز فصل سرما احداث شده و در کنار آن باید بیش از 700 واحد نیز تعمیر و برای سکونت مناسب‌سازی شود.

دهقان با تاکید بر آغاز فصل سرما و بارش‌های صورت گرفته در منطقه تصریح کرد: با توجه به بارش‌هایی که در روستاها و شهر ورزقان از دیروز آغاز شده، تماس‌ها و درخواست‌های مکرری از سوی مردم برای انجام تدابیر لازم صورت می‌گیرد.

گزارش فارس حاکی است، وزیر راه و شهرسازی در پنجمین سفر خود به مناطق زلزله‌زده از کندی صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری‌های اهر، ورزقان و هریس انتقاد داشت بطوریکه در ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی مقرر شد موضوع پروانه ساخت و تاییدیه نظام مهندسی در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان ظرف یک هفته آینده با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی و پیگیری بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام شود.

محرم فروغی فرماندار ورزقان پیش از این در رابطه با اقدامات صورت گرفته در شهر ورزقان، از پرداخت وام‌های تعمیری به 500 واحد در این شهر خبر داده بود.

وی، تشکیل یک‌هزار و 520 پرونده در بخش شهری ورزقان به منظور بازسازی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

در زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد در اهر و ورزقان 6 هزار و 150 واحد مسکونی نزدیک به 100 روستای شهرستان ورزقان تخریب شده است و به مسکن روستایی یک‌هزار و 480 میلیارد ریال، مسکن شهری 200 میلیارد ریال خسارت آمد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول