اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

دهه ولایت دهه آمرزش گناهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اهمیت دهه ولایت گفت: دهه ولایت دهه آمرزش گناهان است.

دهه ولایت دهه آمرزش گناهان است

حجت‌الاسلام سید سجاد موسویون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دهه ولایت یکی از با فضیلت‌ترین ایام است و مسلمانان می‌توانند با انجام اعمال نیک به بهره‌مندی هر چه بیشتر از این دهه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اهمیت دهه ولایت انتخاب پیشوای مسلمانان است، اضافه کرد: در این دهه حضرت علی(ع) از سوی پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان امام مسلمانان انتخاب شدند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) همواره الگویی نمونه در رفتار و عملکرد برای مسلمانان بوده‌اند، افزود: نحوه حکومت و ولایت آن بزرگوار نیز الگوی مناسبی برای همه افرادی است که می‌خواهند از این معصوم(ع) الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به برخی از سیره‌های عملی و الگوهای رفتاری امام علی(ع) اضافه کرد: امام علی(ع) هم در نحوه برخورد با مردم و هم در زمینه رفتاری الگوی مناسبی برای مسلمانان جهان هستند.

حجت‌الاسلام موسویون با اشاره به اینکه امامت و ولی فقیه بودن برای مسلمانان یکی از موقعیت‌های ویژه در دین مبین اسلام است، افزود: در بسیاری از آیات و روایات قرآنی به این موضوع تاکید شده است و اهمیت آن به اندازه‌ای است که حتی حضرت ابراهیم(ع) نیز پس از اینکه به مقام پیامبری نائل آمدند به مقام امامت منصوب شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ولایت و رهبری مسلمانان به عهده مقام معظم رهبری است، افزود: باید آنگونه که در روایات اسلامی آمده و به اطاعت از ولی فقیه تاکید شده است به پیروی از مقام معظم رهبری پرداخت.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان با فتنه‌های مختلف در تلاش برای ضربه‌زدن به نظام و جمهوری اسلامی هستند، اضافه کرد: مسلمانان باید با هوشیاری تمام به اطاعت از ولی امر مسلمین بپردازند.

وی با اشاره به اینکه همواره راهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری راهگشای امور کشور در مسائل مختلف بوده است،‌ افزود: به علت اهمیت و جایگاه ویژه رهبری دشمنان همواره در تلاش به منظور تفرقه‌افکنی در بین ولایت و مردم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام موسویون با اشاره به اینکه خوشبختانه همیشه مردم کشور مطیع امر ولی فقیه هستند، ادامه داد: همین امر موجب تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین ولایت فقیه و مردم شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول