اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عسلویه:

مراسم دهه امامت و ولایت هدفمند و نتیجه‌بخش باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه عسلویه با اشاره به جایگاه و نقش غدیر در دین مبین اسلام بر هدفمندی و نتیجه‌بخش بودن مراسم دهه امامت و ولایت تاکید کرد.

مراسم دهه امامت و ولایت هدفمند و نتیجه‌بخش باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه ولایت در عسلویه اظهار داشت: گسترش تعالیم تسلامی در سطح جامعه امری بسیار مهم و ضروری است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به جایگاه و نقش غدیر در دین مبین اسلام بر هدفمندی و نتیجه‌بخش بودن مراسم دهه امامت و ولایت در بخش تاکید کرد.

هاشمی‌نژاد با اشاره به پیام‌های غدیر، اطلاعات محض از ولایت و ولی زمان را یکی از پیام‌های غدیر دانست و افزود: امروز متاسفانه آنطور که باید مطیع امر ولایت باشیم، نتوانسته‌ایم آن‌ را محقق کنیم.

وی بصیر بودن، دریافت وظیفه و تکلیف را از دیگر پیام‌های غدیر برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی دیگر از درس‌های غدیر این است که در راه دین و دین‌داری باید استقامت داشته باشیم.

بخشدار ویژه عسلویه نیز با اشاره به جایگاه امامت و ولایت و مسئله غدیر در اسلام تصریح کرد: غدیر یک مسئله جزئی و فرعی در اسلام نیست، بلکه یک نقطه عطفی در تاریخ اسلام و رکن رکین امامت و ولایت است.

عبدالله نادری افزود: اسلام بر دو رکن اصلی استوار است، رکن اول آن غدیر است که تبلور آن امامت و ولایت است و رکن دوم عاشوراست که تبلور شهادت است، اگر این دو رکن نبود از اسلام خبری نبود.

بخشدار ویژه عسلویه اضافه کرد: اگر غدیر نبود، اسلام نیز مانند دین مسیحیت و یهود تحریف می‌شد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ تلاش‌های زیادی صورت گرفته که این مسئله حیاتی پنهان بماند و امروز تمام سعی و تلاش دشمنان این است که با جنگ نرم و فضای سایبری و … در این مسئله مهم ایجاد شهبه کنند.

نادری تاکید کرد: باید جهت‌گیری مراسم دهه ولایت، نسل جوان و نوجوان و محوریت برنامه‌ها مردمی باشد.

این مسئول تصریح کرد: غدیر هویت و شناسنامه شیعه است و امنیت و آرامش کنونی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ واسطه غدیر است.

نادری از تمام مسئولین ادارات و شرکت‌ها خواست که در برگزاری دهه امامت و ولایت با ستاد غدیر بخش نهایت همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: در دهه امامت و ولایت در سطح بخش برنامه‌های متعددی از جمله مراسم سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام علم‌الهدی، برپایی دعای عرفه، نماز عید غدیر و برپایی سفره وحدت با حضور اهل تسنن و شیعه در شهر عسلویه، برگزاری همایش‌های علمی پیرامون غدیر، ایستگاه‌های صلواتی و مراسم نورافشانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول