اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه امامت و ولایت برگزار می‌‌شود

برگزاری جشن غدیر در 58 بقعه متبرکه‌ کرمان ‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: 58 بقعه متبرکه در سطح استان کرمان جشن بزرگ غدیر را برگزار می‌کنند.

برگزاری جشن غدیر در 58 بقعه متبرکه‌ کرمان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ‌پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌های دهه امامت و ولایت در بقاع متبرکه اظهار داشت: 58 بقعه متبرکه در سطح استان کرمان شب و روز عید غدیر خم جشن بزرگ غدیر را برگزار می‌کنند. 

وی بیان داشت: مراسم ویژه عید غدیر مرکز استان در حرم مطهر امامزاده حسین (ع) جوپار از ساعت 10 تا 13 روز شنبه 13 آبان ماه جاری با حضور مومنان و شیعیان برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی و مداحان اهل‌ بیت (ع) همراه است، عنوان کرد: آستان امامزاده حسین (ع) جوپار طی پنج سال گذشته در روز عید غدیر خم شاهد استقبال عموم‌ است.

وی خاطرنشان کرد: عصر روز عید غدیر خم نیز آستان امامزاده محمد (ع) شهر کرمان جشن بزرگ عید غدیر را برگزار می‌کند.

قاسمی‌زاده با اشاره به توزیع 15 هزار جلد کتاب خطبه غدیر در امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور برگزاری مسابقه خطبه غدیر افزود: بخشی از خطبه غدیر نیز در جشن‌های عید غدیر قرائت می‌شود و مطالعه خطبه تنها به افراد شرکت کننده در مسابقه اختصاص نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یادآوری خطبه غدیر نشان می‌دهد که غدیر یک واقعه مهم ارزشی و اعتقادی برای ماست، بیان داشت: همچنین سه‌شنبه 9 آبان ماه جاری به مناسبت ولادت امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره در 19 بقعه شاخص استان کرمان قرائت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به نامگذاری روزهای دهه امامت و ولایت گفت: قرائت دعای عرفه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و به صورت خاص در تکیه عباسعلی کرمان، برپایی محافل انس با قرآن، همایش‌های بصیرتی برای خانواده‌های وقف، حضور جوانان و نوجوانان در امامزادگان، نشست‌های صنفی، غبارروبی گلزار شهدا و بقاع متبرکه در این دهه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول