اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردل

کمیته‌های 14 گانه ستاد بزرگداشت دهه امامت تشکیل شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل از تشکیل کمیته‌های 14‌گانه ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در این شهرستان خبر داد.

کمیته‌های 14 گانه ستاد بزرگداشت دهه امامت تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: امامت رکن اصلی نظام اسلامی است که در راستای تکمیل کنندگی رسالت پیامبر اسلام قرار دارد.

وی از تشکیل کمیته‌های 14 گانه ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری همایش‌ها، مسابقات مختلف و برنامه‌های فرهنگی در دهه امامت با هدف تقویت اصول نظام و جایگاه ولایت فقیه در اسلام از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده در دهه امامت و ولایت محسوب می‎شود.

خسروی ایجاد فضای مناسب معنوی و شورانگیز دینی در راستای تبیین جایگاه امامت و ولایت را از اهداف این ستاد برشمرد و افزود: گسترش چشمگیر برنامه‌ها، افزایش صبغه معرفتی غدیر، طرح سیره امام علی(ع) به عنوان الگوی جامعه، مشارکت دادن قشرهای مختلف جامعه در برنامه‌ها و ایجاد شور و نشاط معنوی از دیگر اهداف عملیاتی این ستاد است.

فرماندار شهرستان اردل بر ضرورت مشارکت تمام قشرهای جامعه در برنامه‌های دهه امامت و ولایت تاکید کرد و ادامه داد: بر همین اساس تدوین و اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای پیش‌بینی شده تا همه قشرها و آحاد مختلف جامعه در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت برگزاری هر چه بهتر مراسم عید ولایت تأکید کرد و گفت: ولایت و امامت یکی از مباحث اعتقادی و فکری و از ارکان عقاید مسلمانان است، تمام فرق اسلامی با برداشت کم و بیش متفاوت، اصل این مسئله را قبول دارند.

خسروی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه ولایت و امامت کاملا معلوم و روشن است، افزود: ولایت و امامت یکی از اصول مهم اعتقادی و دینی ما مسلمانان است که کارکردهای عملی، اجتماعی و سیاسی فراوان بر آن مترتب است.

وی غدیر را نماد حقانیت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: نظام اسلامی ما برحق است و باید با باور به این حقانیت، به راه خود محکم و استوار ادامه دهیم و در راستای احیا و زنده ‌نگه داشتن ارزش‌های دینی به ویژه موضوع غدیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول