اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

پیروی از ولی فقیه بر همگان واجب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: پیروی و اطاعت از ولی فقیه بر همگان واجب است.

پیروی از ولی فقیه بر همگان واجب است

حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک فرارسیدن دهه ولایت به بیان مطالبی در زمینه فضیلت این دهه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه قربان و غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است، اضافه کرد: در آیات قرآنی و در بسیاری از روایات به اهمیت دهه ولایت تاکید شده است.

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به اینکه عید قربان اوج بندگی در برابر خداست، اضافه کرد: همه مسلمانان باید از عملی که حضرت ابراهیم(ع) در این روز انجام داد، الگوبرداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت عید غدیر و انتخاب پیشوای مسلمانان در این روز اضافه کرد: اهمیت عید غدیر و انتخاب امام و راهنما برای مسلمانان به اندازه‌ای با اهمیت است که خداوند حضرت ابراهیم(ع) را پس از آزمایش‌های مختلف الهی به درجه امامت رساند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در بسیاری از آیات قرآنی به ولایت فقیه و پیروی مطلق از ولی فقیه اشاره شده است، اضافه کرد: امام علی(ع) نیز در روز عید غدیرخم به عنوان پیشوای مسلمانان انتخاب شدند و پیروی از سیره عملی و زندگی این بزرگوار بر همه مسلمانان واجب است.

وی با اشاره به آیه قرآنی نازل شده در زمینه ولایت امام علی(ع) زمانی که آن بزرگوار انگشتری خود را به گدایی بخشید، اضافه کرد: این عمل حضرت علی(ع) باید به عنوان الگویی برای همه مسلمانان باشد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه پذیرفتن ولایت حضرت علی(ع) نباید فقط به صورت لسانی باشد، افزود: همه مسلمانان و شیعیان باید به صورت عملی از سیره آن بزرگوار الگوبرداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غیبت امام زمان(عج) اضافه کرد: مسلمانان باید در زمان غیبت آن امام معصوم(ع) از ولی فقیه زمان پیروی کنند.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآنی و روایات نقل شده از ائمه معصومان(ع) نیز بر پیروی از ولایت فقیه تاکید بسیاری شده است، ادامه داد: در حال حاضر رهبری جامعه اسلامی به عهده مقام معظم رهبری است و مسلمان باید از این بزرگوار اطاعت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه همواره راهنمایی‌های مقام معظم رهبری راهگشای فعالیت‌های کشور بوده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره با راهنمایی‌های به جا موجب ناکام ماندن فتنه‌های دشمنان در مسائل مختلف شده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول