اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‏های مساجد استان سمنان:

نخبگان افرادی با توانمندی‌های ویژه فکری و مهارتی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: نخبگان افرادی با توانمندی‌های ویژه فکری و مهارتی هستند.

نخبگان افرادی با توانمندی‌های ویژه فکری و مهارتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از کانون‏های مساجد سمنان، حجت‏الاسلام سیدمحمود حسینی در حاشیه بازدید از پنجمین جشنواره منطقه‏ای «نوآوری و شکوفایی دماوند» اظهار کرد: نخبگان می‌توانند با اتکا به فرهنگ اصیل خود به صورت یک پایگاه اجتماعی و با هویتی خاص از طرف جامعه مورد پذیرش قرار گیرند و با آن تعامل برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه نخبه فقط کسی نیست که در کنکور سراسری یا المپیادهای علمی مقام ممتاز کسب کرده باشد، تصریح کرد: مهم‏ترین ویژگی نخبه، حداکثر اثرگذاری او در پیشرفت جامعه است.

مسئول کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان ارزش و جایگاه علم در اسلام، فرهنگ غنی اسلامی و میراث تمدن ایرانی، دل‏بستگی‌های عاطفی ایرانیان به موطن خود و جوان بودن جمعیت کشور را از مهم‏ترین فرصت‌های پیش رو در حوزه نخبگان برشمرد.

حسینی گفت: تهدیدهایی از قبیل برنامه‌ریزی و تبلیغات وسیع خارجی در حوزه نخبگان و ارائه تسهیلات یک‌سویه توقع‌افزا وجود دارد که باید با این موارد مقابله کرد.

وی تقویت و تعمیق ایمان دینی و مبانی اعتقادی، تقویت تعلق ملی نخبگان، ترویج فرهنگ جهاد علمی و تبیین رابطه علم و دین و ارزشمندی علم از نظر اسلام را از مهم‏ترین اهداف بنیاد نخبگان برشمرد.

مسئول کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: 10 نفر از مدیران فعال کانون‏های مساجد شهرستان سمنان همراه با مسئول و کارشناسان نظارت بر کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان از پنجمین جشنواره منطقه‏ای نوآوری و شکوفایی دماوند که با حضور مخترعان و کارآفرینان استان‏های سمنان، گلستان، مازندران و گیلان برگزار شده است، بازدید کردند.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول