اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

کانون‌های مساجد مرکز تربیت افسران جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مسئولان باید به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مراکز تربیت سربازان و افسران جنگ نرم در این شرایط توجه بیشتری کنند.

کانون‌های مساجد مرکز تربیت افسران جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا شنبه شب در حاشیه مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 400 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد قم فعالیت می‌کنند اظهار کرد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مردم با فعالیت‌های این کانون‌ها بیشتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: کانون‌های تازه تاسیس در این نمایشگاه می‌توانند از تجارب کانون‌های موفق بهره‌مند شوند تا بتوانند فعالیت‌های خوبی را در آینده با استفاده از این تجربیات شکل دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این نمایشگاه به همت کانون‌های فرهنگی و هنری قدیمی استان قم برگزار می‌شود بیان داشت: انتقال و تبادل تجربه در نمایشگاه «محراب اندیشه» به خوبی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مراکز تربیت سربازان و افسران جنگ نرم در این شرایط توجه بیشتری داشته باشند اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کانون‌های مساجد با کمترین امکانات در حال فعالیت هستند و لزوم پشتیبانی و حمایت از این کانون‌ها از هر دوره‌ای بیشتر است.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه در مواقع بحران در کشور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به خوبی وارد عمل شدند و نقش خود را ایفا کردند خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز که هم جنگ نرم و هم جنگ اقتصادی علیه کشور ملت ایران در جریان است کانون‌های مساجد می‌توانند نقش خوبی در تربیت نیرو‌های مورد نیاز برای مقابله با بحران‌ها ایفا کنند.

وی با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی مبنی بر استفاده بیشتر از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ابراز داشت: تأکیدات مقام معظم رهبری وظیفه مسئولان را در ادارات فرهنگ و ارشاد، استانداری‌ها و دیگر نهادها سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر لزوم حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: هر چه سرمایه‌گذاری در امر کانون‌ها انجام شود به زودی و به خوبی بازده خود را در کشور نشان می‌دهد و در واقع سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها هدر نمی‌رود.

وی بر حمایت وزارت ارشاد از کانون‌های مساجد تاکید کرد و یادآور شد: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تعامل بسیار خوبی دارد و کانون‌های فعال از امکانات و پشتیبانی اداره کل ارشاد برخوردار می‌شوند.

اسماعیلی‌طبا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از جنبه‌هایی که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کمتر به آن توجه شده بعد هنری بوده است ابراز داشت: در حال حاضر کشور ما به فیلم‌نامه‌نویس متعهد، کارگردان متعهد و بچه مسجدی نیاز دارد.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی هنری در رشته‌های مختلف در کانون‌های مساجد تاکید و خاطر نشان کرد: اگر در این حوزه‌ها کار شود به زودی اثر خود را در سینماها و تلویزیون کشور نشان خواهد داد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول