اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه:

دشمن برای از بین بردن اثرات مساجد تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کانون اصلی نهضت‌های ما مساجد بوده است اظهار کرد: دشمن برای از بین بردن این خاصیت و اثر مساجد تلاش می‌کند.

دشمن برای از بین بردن اثرات مساجد تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی شنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به تعریف نظام مقدس جمهوری اسلامی از مساجد اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی،‌ امام و شهیدان، رهبری مقام معظم رهبری، تشویق مراجع عظام و عشق و شور جوانانی که این مجموعه‌ها را اداره می‌کنند به ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری، مساجد به آنچه مدنظر اسلام بوده برگشته است.

وی نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هنرمندی‌هایی که در ابعاد مختلف در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است انصافاً کار خوب و سنگینی است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توسط مسئولان اظهار کرد: امیدواریم اراده و همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تشویق‌های مسئولان بیشتر شده و نتایج بهتری در آینده حاصل شود.

وی در خصوص تاکید مقام معظم رهبری برای رسیدن مساجد به مسجد تراز اسلام اظهار کرد: کسانی که در مدیریت مساجد دخالت دارند باید با یکدیگر هماهنگ باشند و با یک مدیریت واحد،‌ سیاست‌های خود را به مرحله اجرا بگذارند تا نتایج خوبی گرفته شود.

سعیدی با بیان اینکه در مردم این علاقه وجود دارد ابراز داشت: در امور مساجد مهم محور است که باید این محورها خود را با نیازهای جامعه تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه کانون اصلی نهضت‌های ما مساجد بوده است و هست تاکید کرد: باید این نقش را حفظ کنیم زیرا دشمن برای از بین بردن این خاصیت و اثر مساجد تلاش می‌کند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابزارهای حفظ مساجد به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها را حضور دائم، برنامه‌های متنوع، اخلاص به خدا و توسل به حضرت ولی عصر(عج) ذکر کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با توجه به زیبایی مساجد در جهان اسلام و توجه کمتر به این امر در مساجد کشور گفت: در جمهوری اسلامی آنقدر که به محتوا و الهام‌بخشی مساجد فکر می‌شود به زیبایی توجه نمی‌شود.

سعیدی تاکید کرد: البته این مسئله مشکلی هم ندارد چون مساجد آنها زیبا هستند و روح ندارند مساجد ما روح دارند و زیبایی آنها کم است که ان‌شاءالله آن هم خوب می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول