اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر رهبر معظم انقلاب محقق شد

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه سلامت خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه سلامت استان در قالب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان‌شمالی خبر داد.

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه سلامت خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا مجدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار به منظور اجرای طرح‌های مختلف حوزه سلامت در خراسان‌شمالی صرف خواهد شد.

وی اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد، بخش سوختگی بیمارستان امام علی (ع)، تجهیز و تکمیل بیمارستان‌های فاروج و آشخانه و راه‌اندازی بخش‌های مختلف خدمات پزشکی مثل جراحی‌ که خراسان‌شمالی فاقد آن است را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که در سفر رهبر انقلاب به استان اعتباراتی به آنها اختصاص یافته است.

مجدی همچنین از تأمین هزینه‌های درمانی حدود سه هزار پرونده مربوط به بیمارانی که در سفر معظم‌له به استان نامه‌نگاری کرده بودند، خبر داد.

وی تصریح کرد: از این تعداد درخواست هزار و 500 مورد تاکنون برای عمل جراحی تقاضای کمک داشته‌اند که دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن معرفی آنها به بیمارستان امام علی (ع)، پرونده‌هایی را برای متقاضیان تشکیل داده است.

به گفته این مقام مسئول، فرانشیز این عمل‌های جراحی توسط دفتر رهبری تأمین خواهد شد و هیچ وجهی از این بیماران دریافت نمی‌شود.

وی افزود: این بیماران نیاز به جراحی‌های عمومی، چشم، کلیه و ... دارند که بر اساس برنامه قرار است تا ظرف 5/2 ماه از زمان سفر رهبری به استان جراحی‌های لازم برای آنان صورت بگیرد.

مجدی با بیان اینکه تاکنون نشست‌هایی با پزشکان جراح برای انجام جراحی انجام شده است،‌ گفت: پزشکان جراح نیز از این طرح استقبال کردند و پیش‌بینی می‌شود که این بیماران در مدت یاد شده تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

وی همچنین شمار بیماران صعب‌العلاج استان مثل سرطان‌ها و نارسایی‌های کلیه را که به دفتر رهبر معظم انقلاب تاکنون معرفی شده‌اند 800 نفر اعلام کرد و افزود: بقیه آمار نیز در حال جمع‌بندی بوده که اسامی به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود.

*برگزاری همایش بین‌المللی تجارب و مراقبت‌های اولیه بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی همچنین از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در بجنورد خبر داد.

وی با بیان اینکه این همایش سال گذشته به صورت ملی برگزار شد، گفت: همایش بین‌المللی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی از 9 تا 11 آبان‌ماه در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد بجنورد برگزار می‌شود.

مجدی تصریح کرد: در این همایش بین‌المللی شش شخصیت بین‌المللی مثل نماینده سازمان جهانی بهداشت، مدیر اجرایی فدراسیون غرب و شخصیت‌های علمی از کشورهای کانادا، استرالیا، مصر و ژنو شرکت دارند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این شخصیت‌های ملی در حوزه بهداشت و درمان نیز در این همایش بین‌المللی حضور می‌یابند.

*ثبت‌نام 190 هزار نفر در طرح پزشک خانواده خراسان‌شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به ثبت‌نام 190 هزار نفر از شهروندان سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در طرح پزشک خانواده شهری گفت: این تعداد 65 درصد از مجموع جمعیت خانوارهای شهری را بالغ می‌شود.

وی اظهار کرد: کار ثبت‌نام از خانواده‌ها برای طرح پزشک خانواده در این شهرها همچنان ادامه دارد.

مجدی خاطرنشان کرد: این طرح در آینده نزدیک در خراسان‌شمالی آغاز خواهد شد که تأثیر بسزایی در ارتقای سطح سلامت دارد.

*احتمال افزایش سه هزار نفری شهروندان به ازای هر پزشک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی همچنین از احتمال افزایش تعداد شهروندان زیر‌پوشش طرح پزشک خانواده به سه هزار نفر خبر داد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون هر پزشک دو هزار و 500 نفر از شهروندان را در این طرح زیر‌پوشش داشته که به خاطر کمبود پزشک در استان احتمال افزایش افراد زیرپوشش به ازای هر پزشک به سه هزار نفر وجود دارد.

مجدی تصریح کرد:‌ بنا است تا نامه‌ای در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان ارسال و در این زمینه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول