اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر کشور:

نشاط‌ اجتماعی و سلامت یکی از محور‌های طرح تحول اجتماعی است

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام وزیر‌ کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: نشاط ‌اجتماعی و سلامت یکی از محورهای هفتگانه طرح تحول اجتماعی است.

نشاط‌ اجتماعی و سلامت یکی از محور‌های طرح تحول اجتماعی است

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا افشار صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه رنگین‌کمان لحظه‌ها با هدف اوقات فراغت و نشاط اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله اوقات فراغت از بنیادی‌ترین مسائل جامعه تلقی می‌شود.

وی افزود: حساسیت این مسئله از این جهت است که اگر دستگاه‌های مرتبط کشوری در تعامل با مردم به اوقات فراغت نگاه جدی نداشته باشند بستری برای ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

افشار در ارتباط با تاکید مقام معظم رهبری نسبت به سالم‌ زیستی و اوقات فراغت اشاره و خاطرنشان کرد: اوقات فراغت سالم مطالبه مقام معظم رهبری است و تاکید زیادی بر گذران اوقات فراغت به شکل مطلوب، تاثیرگذار و آموزنده همراه با نشاط اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه رنگین‌کمان لحظه‌ها با هدف اوقات فراغت و نشاط اجتماعی دستاورد مثمرثمری بوده اما این نمایشگاه تعداد محدودی از مخاطبان را هدف قرار داده و این نیازمند اقدام جامع‌تر و گسترده‌تری است.

قائم‌ مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تعامل 26 دستگاه برپا کننده این نمایشگاه اظهار کرد: باید هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌ها صورت گیرد و از موازی‌کاری بپرهیز شود.

افشار افزود: جامعه امروز نیازمند تفریحات سالم همراه با جذابیت و آموزندگی است؛ تفریحات جامعه امروز برگرفته از جذابیت‌های دیگر کشورها بوده و در این راستا طراحی شهربازی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای مبین این مسئله است.

وی یادآور شد: اوقات فراغت باید به‌دور از خشونت بوده و به طور جامع آموزش، تقویت انگیزه، ارتقا مهارت‌ها و خلاقیت را در افراد ایجاد کند.

افشار گفت: هم‌اندیشی برای استفاده مفید از فرصت‌ها و فضاهای پیرامون از آن حیث قابل توجه بوده که زمان و اوقات فراغت به منزله سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و مسیردهی این سرمایه باید منتج به سوددهی مهارت گردد.

وی با اشاره به کیفیت نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه الگو‌ها و نمونه‌های موثری ارائه شده اما کافی نبوده و باید از لحاظ محتوایی غنی‌تر و کاربردی‌تر در گستره وسیع برگزار می‌شود.

افشار ادامه داد: در وزارت کشور طرحی در قالب طرح تحول اجتماعی مصوب شده که یکی از محورهای هفتگانه آن نشاط اجتماعی و سلامت است؛ این طرح در برخی از نقاط کشور به صورت آزمایشی در حال اجرا است و پس از ارزیابی با حمایت و تقویت آن به شکل گسترده و ملی انجام می‌شود.

قائم‌ مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از بخش ورزش با عنوان مهم‌ترین برنامه اوقات فراغت یاد کرد و افزود: باید فرهنگ ورزش همگانی برای تربیت جسمانی و نظام روحی ترویج شود  و یکی از جذاب‌ترین گونه‌های آن بازی بومی مناطق مختلف کشور است.

افشار در خاتمه گفت: در نمایشگاه رنگین کمان لحظه‌ها با هدف اوقات فراغت و نشاط اجتماعی 50 ورزش بومی و محلی کشور معرفی و تمرین می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول