اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت سیستان‌وبلوچستان خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون مرکز بهداشت سیستان‌‌وبلوچستان گفت: در آستانه عید سعید قربان، ایستگاه‌های سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سراسر استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حمید محمدی پیش از ظهر امروز به مناسبت عید سعید قربان اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت دانشگاه در سطح استان، اطلاع‌رسانی، افزایش آگاهی مردم در زمینه خطر ابتلا به تب کریمه کنگو و آموزش نکات بهداشتی به مردم حین ذبح دام است.

وی افزود: با استقرار داوطلبان سلامت دانشگاه در این پایگاه‌های بهداشتی، مردم می‌توانند با دریافت بروشور، تراکت و آموزش چهره به چهره از خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو اطلاع پیدا کنند.

معاون مرکز بهداشت سیستان‌‌وبلوچستان ادامه داد: ذبح غیر بهداشتی دام در معابر عمومی علاوه بر اینکه موجب آسیب‌های روحی و روانی به ویژه در کودکان می‌شود، خطر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم را نیز افزایش می‌دهد.

محمدی بیان کرد: با توجه به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، ذبح غیر بهداشتی دام، تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می‌شود و باید با متخلفان برابر قانون برخورد جدی صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: ذبح دام حتما" باید در کشتارگاه‌های مجاز صورت پذیرد و از کشتار دام در منازل و اماکن عمومی خودداری شود.

معاون مرکز بهداشت سیستان‌‌وبلوچستان گفت: از مردم استان خواسته می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل غیر بهداشتی، مراتب را به گروه سلامت محیط و بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی با شماره تلفن 24466999 اطلاع دهند.

محمدی افزود: به مردم استان توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی‌های احتمالی، گوشت قربانی را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری کرده و همچنین در زمان خرد کردن گوشت نیز از دستکش‌های مقاوم استفاده کنند.

تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه و تماس با خون و گوشت حیوانات آلوده به انسان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول