اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از استرس حاد برگزار می‎شود

غربالگری سلامت روان ویژه دانش‎آموزان حادثه دیده بروجنی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره غربالگری سلامت روان ویژه دانش‎آموزان حادثه دیده بروجنی خبر داد.

غربالگری سلامت روان ویژه دانش‎آموزان حادثه دیده بروجنی

ناصر خسروی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: حادثه دلخراشی که برای دانش‌آموزان بروجنی رخ داد، تاثیر بسیار بد و مخربی بر روحیه بازماندگان و خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه گذاشته است.

وی افزود: بر همین اساس طی برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در مرکز بهداشت استان و با هماهنگی‌هایی که با اداره‌کل آموزش و پرورش انجام شده، افرادی که در این حادثه به هر نوعی آسیب دیده‌اند، غربالگری شده و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

خسروی از دوره غربالگری ویژه آسیب‌دیدگان روحی حادثه دهدز - لردگان خبر داد و گفت: این غربالگری از ششم تا دهم آبان انجام می‌گیرد به طوری که در این چهار روز دانش‎آموزان و افرادی که از نظر روحی دچار اختلالات روحی شده‌اند شناسایی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با شناسایی این افراد، کلاس‌ها و کارگاه‌های سلامت روان با حضور روان‌شناسان و روان‌پزشکان برای این افراد برگزار می‎شود.

خسروی، جلوگیری از ایجاد استرس‌های حاد به دانش‎آموزان را مهم‌ترین هدف از برگزاری این دوره عنوان کرد و افزود: ترومالینه شدن یک آزار روحی است که بر اساس یک اتفاق بد در فرد به وجود می‎آید و باعث می‌شود کسانی که با حادثه ناگواری مواجه می‎شوند به استرس حاد دچار شوند.

وی ادامه داد: گروه‌هایی که در همین راستا تشکیل می‎شوند شامل شش تا 12 نفر بیمار هستند و از درمان‌ها و راهنمایی‌ها و مشورت درمان‌گران بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: درمان‌گران نیز شامل دو روان‌پزشک، پنج روان‌شناس و یک نفر مددکار اجتماعی هستند که به بروجن اعزام می‎شوند تا از روز شنبه کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول