اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول عملیات تخصصی کارگروه بهداشت و درمان استان بوشهر:

19 تیم فعال واکنش سریع در حوزه سلامت استان بوشهر تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مسئول عملیاتی تخصصی کارگروه بهداشت و درمان استان بوشهر گفت: در حوزه سلامت دو کمیته بحران و فنی و ایمنی تشکیل دادیم و در شبکه‌های بهداشت و درمان، 19 تیم فعال مدیریتی، ارزیاب و واکنش سریع فعال داریم.

19 تیم فعال واکنش سریع در حوزه سلامت استان بوشهر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم عباس مرشدی صبح امروز در سومین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم اظهار داشت: در هر بحران به دلیل سوء مدیریت ممکن است بحران دیگری به وجود آید و باید آموزش‌هایی قبل از بروز بحران داده شود که در بحران‌های دیگر کاربرد داشته باشد.  

وی با اشاره به اینکه باید مانورهای سوانح و حوادث را جدی بگیریم اضافه کرد: در مانورها باید 80 درصد واقعیت‌ها را نمایش دهیم و نقاط ضعف و قوتمان را شناسایی کنیم.

وی بیان داشت: اولین چیزی که در حوادث مهم است ایمنی است و باید آگاهی و علم داشته باشیم تا در بحران‌ها بتوانیم خوب مدیریت کنیم.

مسئول عملیاتی تخصصی کارگروه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث استان بوشهر تصریح کرد: لازمه کار ما در بحران، مدیریت خوب، داشتن کارگروه‌های قوی و داشتن علم و آگاهی کافی است.

وی بحران را یک حادثه غیرقابل کنترل دانست و افزود: وقتی خطر باشد، تراکم جمعیت باشد و ایمنی هم ضعیف باشد بحران به وجود می‌آید.

مرشدی ادامه داد: در بررسی و شناسایی مخاطرات و مشکلات باید به تمام معضلات و مشکلاتی که داریم توجه کنیم و آنها را پیگیری و مرتفع کنیم.

وی گفت: هر مدیری که اهداف، استراتژی‌ها و فعالیت‌های مورد نیاز در بحران را بشناسد می‌تواند بحران را مدیریت کند. 

مرشدی در ادامه اظهار داشت: مدیریت بحران یعنی هماهنگ کردن و در مدیریت بحران باید راهنمایی کرد و مشاوره داد تا بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

وی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازیابی را مراحل مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: بی‌احتیاطی یک بحران را ایجاد می‌کند و اگر بخواهیم حادثه‌ای را مدیریت کنیم باید ایمنی‌ها را خوب رعایت کنیم. 

مسئول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه استان بوشهر در ادامه سخنان خود حوادث را پیش‌بینی نشده خواند و افزود: حوادث به صورت زنجیره‌ای به هم پیوسته‌اند و باید به صورت غیرمتمرکز آنها را مدیریت کنیم.

وی از مسئولان ادارات خواست برای آمادگی و مقابله با بحران، انبار بحران با وسایل، تجهیزات و امکانات لازم در اداره داشته باشند.

مرشدی تصریح کرد: در استانی با شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب، پرگرد و خاک، خشک و بسیار کم بارش و مناطق دارای شرایط دمایی زیر صفر و صنایع مهم و استراتژیک لازم است به مقوله مدیریت بحران توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مسئول عملیاتی تخصصی کارگروه بهداشت و درمان استان بوشهر گفت: در حوزه سلامت دو کمیته بحران و فنی و ایمنی تشکیل دادیم و در شبکه‌های بهداشت و درمان 19 تیم فعال مدیریتی، ارزیاب و واکنش سریع فعال داریم.

وی بر لزوم رعایت استانداردسازی‌ها در پیشگیری از سوانح و حوادث تاکید کرد و افزود: در سال گذشته 15 مانور سوانح و حوادث بر اساس ویژگی‌های آب و هوایی و نوع اقلیم در شهرستان‌ها برگزار شد.

مرشدی در ادامه گزارشی از بازدید کارشناسان تیم مدیریت بحران استان از اسکله دریایی و گمرک دیلم ارائه کرد و مشکلات و نقاط ضعف ایمنی و تجهیزاتی اسکله دریایی دیلم را به سمع و نظر فرماندار و اعضای شورای سلامت رساند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول