اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس خواستار شد

توزیع عادلانه بودجه حوزه سلامت در جامعه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید بودجه تخصیص یافته به حوزه سلامت به صورت عادلانه بین اقشار مختلف جامعه توزیع شود.

توزیع عادلانه بودجه حوزه سلامت در جامعه

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای بخش سلامت و درمان کشورمان بودجه مشخصی هر سال تخصیص پیدا می‌کند لیکن باید به صورتی برنامه‌ریزی شود این منابع مالی به طور مساوی برای اقشار مختلف جامعه هزینه شود.

وی تصریح کرد: به طور سالانه بودجه مشخصی برای حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان و سلامت مسئولان تخصیص می‌دهند لیکن نباید طوری شود که این منابع مالی به طور ناصحیح و به صورت خودسرانه در بخش‌های گوناگون هزینه شود.

این نماینده مجلس با اظهار به اینکه باید تجویز دارو، ام‌.آر.آی، آزمایش و ... به صورت نظام‌مند انجام بگیرد، ادامه داد: چنانچه برنامه‌ریزی درست و مناسب در این ارتباط صورت بگیرد همه مردم از امکانات درمانی کافی بهره‌مند می‌شوند و افراد بیشتری زیرپوشش خدمات قرار می‌گیرند.

فتاحی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: یک عده از پزشکان، پرستاران و... این طرح را سرشار از مشکل و ایراد اجرایی می‌دانند بنابراین برای رفع این عیوب و استفاده از نقد و نظرهای دیگران باید اهتمام شود تا نتیجه‌های مورد انتظار از آن حاصل شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اظهار به اینکه در اثر اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از تحمیل هزینه‌های زائد به خانواده‌ها و دولت جلوگیری به عمل می‌آید، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ثمره‌های اجرای موفقیت‌آمیز طرح را این باید دانست که فرد برای سپری کردن مراحل درمان به طور متعارف هزینه می‌کند.

وی با اظهار به اینکه انسان سالم و شاداب محور توسعه همه‌جانبه است، اظهار داشت: سرمایه‌های اقتصادی، صنعتی و ... در پیشرفت هر کشور تاثیر زیادی دارد ولی در صورتی که از مردم توانمند و سالم بهره‌مند باشیم این توانمندی‌ها از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول