اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

عزت امروز ایران برگرفته از ولایت و خون شهدا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: عزت، آبرو و اقتدار امروز ایران اسلامی برگرفته از مرکب قلم منسب ولایت، اجرای منویات رهبری و به برکت خون شهدای انقلاب به دست آمده است.

عزت امروز ایران برگرفته از ولایت و خون شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با تفسیر حدیث قدسی و مراحل رسیدن به درجه رفیع شهادت اظهار کرد: عاشق به کسی گفته می‌شود که در برابر خواسته‌های معشوق خود از خواسته‌های خود گذشت کرده و فداکاری کند.

امام جمعه گچساران بیان داشت: خدواند در یک حدیث قدسی اعلام می‌کند که وقتی کسی عاشق من شود، من نیز عاشق او می‌شوم و اوج عزت در مرگ که همان قتل فی سبیل‌الله (شهادت) است را به او می‌دهم.

آبرو و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدا و وجود ولایت فقیه است

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه شهادت، با بیان اینکه نجاست تنها نجاست سطحی نیست، نجاست فکری را خطرناک‌ترین نجاست‌ها دانست و تصریح کرد: هرکسی فکر و اندیشه نجس داشته باشد، مطرود شده و از جرگه بندگان خدا خارج می‌شود.

وی معتقد است اوج تطهیر و ترفیع فکر و اندیشه و تفکر انسانی تنها به وسیله خون و شهادت خلق می‌شود.

حجازی با تشریح اهمیت درجه بلند شهادت و شهادت‌طلبی ابراز داشت: خون و شهادت به اهل تفکر و اندیشه عزت و قدرت می‌دهد.

امام جمعه گچساران با یادآوری موقعیت ایران قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از حیث آبرو، عزت، مسائل سیاسی، نظامی، اقتصادی، علمی هیچگونه جایگاه و احترامی در جهان نداشت.

حجازی خاطرنشان کرد: امروز نام ایران اسلامی به دلیل وجود تفکر شهادت و شهادت‌طلبی در شرق و غرب عالم طنین‌انداز شده است.

وی افزود: ملت‌های آزادی‌بخش زیادی ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند و ایران اسلامی در جهان اعتبار، آبرو و عزت فراوانی کسب کرده است.

حجازی عنوان داشت: عزت، آبرو و اقتدار امروز ایران اسلامی برگرفته از مرکب قلم منسب ولایت، اجرای منویات رهبری و خون شهدای انقلاب به دست آمده است.

امام جمعه گچساران تأکید کرد: امروز دنیا از اوج عزت و اقتدار ایران اسلامی که از ممزوج شدن مرکب قلم ولایت و خون شهید به دست آمده است، مات و حیران شده است.

وی شهادت را نعمت بزرگ داده شده از سوی خداوند به مکتب شیعه دانست و از دانشجویان خواست تا در زمینه شناخت و معرفت فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی مطالعه و تفکر داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول