اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

اعتقاد به ولایت سبب قدرت شیعه شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: اعتقاد به ولایت فقیه سبب قدرت شیعه شده است که امروز دشمنان از آن هراس به دل دارند.

اعتقاد به ولایت سبب قدرت شیعه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی عصر امروز در دیدار با تعدادی از رزمندگان شهرستان آوج با بیان اینکه معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین و وصی پس از رحلت پیامبر اسلام از سوی خداوند متعال و برای رهبری جامعه اسلامی نقطه‌ای عطف در تاریخ اسلامی به شمار می‌آید، اظهار کرد: این روز در روایات و احادیث به عنوان روز پر فضیلت و عید بزرگ الهی معرفی شده است که نشان‌دهنده مقام و جایگاه آن است.

امام جمعه آوج اضافه کرد: پیامبر اسلام زمانی به مردم نوید کامل شدن دینش را داد که جانشین و وصی خلف خود را که همانا امیرالمؤمنین بود به آحاد مسلمانان معرفی و وی را برای ولایت پس از رحلت خویش برگزید.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی که امروز ما در پناه آن در حال زندگی هستیم برگرفته از ولایت ائمه معصومین است، تصریح کرد: ولایت در هر زمان ضامن بقا و دوام حکومت اسلام است و کسانی که از ولایت در هر زمان منحرف شده و رویگردان می‌شوند، قطعأ مورد رضایت و بخشایش الهی قرار نگرفته و به سعادت و عزت نیز نمی‌رسند.

امام جمعه آوج ادامه داد: اگر امر ولایت در جامعه محقق نمی‌شد، قطعا هیچ‌یک از ارکان و معیار‌های دینی و شرعی نیز محفوظ نمانده و مردم در یافتن مسیر سعادت و پیشرفت دچار گمراهی می‌شدند.

هاشمی با بیان اینکه ولایت فقیه اساس اعتقاد شیعه بوده و امروز شیعیان باید در راستای تعمیق و اتحاد حول محور ولایت تمرکز داشته باشند، عنوان کرد: مکر دشمنان و منافقان زمانی می‌تواند خنثی و از بین برود که مردم در حکومت اسلامی در سایه‌سار دستورات و رهنمون‌های ولایت و رهبری گام بردارند.

وی بیان کرد: پیامبر اسلامی با معرفی جانشین و وصی خویش رسالتی را که برای آن بپا خاسته بود و تلاش می‌کرد کامل و در اختیار مردم قرار داد تا آنان پس از وی گمراه نشوند.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه نظام‌ها و حکومت‌های اسلامی با جدیت و اراده قوی در مسیر پیشرفت و افتخار قرار داشته و در این مسیر تنها مکر و حیله دشمنان است که نابود می‌شود، عنوان کرد: باید امروز به خود افتخار کنیم که در کشوری در حال زندگی سعادتمند و برجسته هستیم که وجود ولایت فقیه در آن موجب هراس دشمنان و تمام مستکبران عالم شده و نیز سیره و منش وی همان سیره ائمه اطهار و امیر‌المؤمنین است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول