اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسایل سیاسی:

دشمن به دنبال قطع رابطه مردم با ولایت است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسایل سیاسی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران خارچشم دشمنان بوده و دشمن به دنبال قطع رابطه مردم با ولایت است.

دشمن به دنبال قطع رابطه مردم با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمد حسین رجبی دوانی، در همایش بصیرتی و مردمی سپاه ناحیه فومن، اهانت به رسول اکرم (ص) را ناتوانی غرب در مقابل اسلام دانست و اظهار کرد: اهانت اخیر غرب به پیامبراکرم (ص)  ناشی از ناتوانی آنها در مقابل اسلام است.

وی ادامه داد: پس از صدر اسلام به دلیل ضعف سیاسی و نبود وحدت مسلمانان دچار انحطاط و ضعف شدند و غربی‌ها از قرن 19 به بعد بر مسلمانان برتری یافتند و اموال و منابع آنها را به غارت بردند و این وضع تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه داشت و از این زمان بود که آنها حکومت اسلامی ایران را در تضاد با منافع خود دیدند.

این پژوهشگر معاصر با بیان اینکه آمریکا در دوران پهلوی به سردمداران ایرانی باج می‌داد، ابراز کرد: آمریکا در دوره پهلوی به ایران تسلیحات پیشرفته‌ای می‌داد که حتی در اختیار رژیم صهیونیستی نبود و با چنین باج دادن‌ها از همان ابتدا تمام همت خود را عزم کرد تا بتواند جلوی انتشار این انقلاب را بگیرد.

وی با اشاره به شیعه بودن مردم گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان و مازندران در شمال ایران نخستین خطه بودند که اسلام شیعی را پذیرفتند و دولت شیعی در دیلمان و طبرستان پنج سال پس از تولد امام زمان (عج) ایجاد شد و این افتخار برای این منطقه در تاریخ به ثبت رسید.

رجبی‌دوانی، گسترش بیش ار پیش اسلام را به دلیل شرایطی دانست که انقلاب اسلامی به وجود آورده بود و افزود: غربی‌ها و استکبار جهانی برای مبارزه با آن تبلیغات ضد اسلامی به راه انداختند و انقلاب اسلامی را انقلابی عجم عنوان کردند که برضد کشورهای عربی است.

وی با بیان اینکه وهابیون ساکت ننشسته‌اند و در حال تخریب شیعیان هستند، اذعان کرد: حزب‌الله لبنان که شیعه بودند در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را شکست دادند و توانستند عزت و شرف برای اعراب بخرند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به اینکه حرکت حزب‌الله علیه وهابیون جرقه‌ای برای بیداری اسلامی کشورهای مسلمان بود یادآور شد: حرکت‌های ضد شیعی وهابیون و مبارزات حزب‌الله جرقه‌ای در دل اعراب زد که می‌توانند در مقابل حاکمان فاسد خود بایستند و نیز بیداری اسلامی در ملت‌ها پدید آورد که در کشورهای مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین شاهد جشن بیداری اسلامی بودیم.

وی، اختلاف‌افکنی شیعه و سنی را مهم‌ترین عامل تهدید بیداری اسلامی دانست و تصریح کرد: حکام این کشورها در مقابل کشتار مردم بحرین که بیشتر مردم آن شیعه هستند سکوت کنند و می‌ترسند که حکومت آن از دست سنی‌ها خارج و شیعیان حاکم شوند.

رجبی‌دوانی، اختلافات در لیبی را موجب دور ماندن آنها از اهداف اصلی خود نامید.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را خار چشم دشمنان خواند و یادآور شد: دشمن هر کاری که توانست  انجام داد و تنها نتیجه‌ای که به دست آورده این است که  بتواند رابطه مردم با ولایت را قطع کند که اعمال تحریم‌ها بخشی از این جریان است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول