اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت جواد الائمه (ع)

پیکر 2 شهید گمنام در باغملک تشییع می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک از تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در روز 25 مهر ماه همزمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت خبر داد.

پیکر 2 شهید گمنام در باغملک تشییع می‌شود

سید عبدالمطلب رحیمی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار داشت: این دو شهید گمنام 20 ساله و 22 ساله هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی سلمانیه عراق و فتح‌المبین به شهادت رسیده‌اند و پیکرهای مطهرشان پس از سال‌ها غربت توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین و جستجوگران نور کشف شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهیدان والامقام در صبح روز سه‌شنبه 25 مهر ماه در شهرستان باغملک تشییع و در تپه‌های نورالشهدا واقع در محله درویشان به خاک سپرده خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باغملک در ادامه به بیان برنامه‌های جانبی تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس در این شهر پرداخت و گفت: روز دوشنبه 24 مهرماه پیکر مطهر این شهدای عزیز با استقبال مردم ولایت مدار از معراج شهدای اهواز به شهرستان باغملک انتقال خواهد یافت و از میدان ورودی تا میدان امام خمینی (ره) مرکز شهر تشییع خواهد شد.

رحیمی حسینی به برگزاری مراسم شبی با شهدا در شب شهادت حضرت جوادالائمه (ع) اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور گسترده مردم عزیز در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) باغملک واقع در خیابان فرهنگ، خیابان شهید رجایی، جنب بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود که شیعیان امام نهم در کنار پیکرهای پاک فرزندان گمنام خود به عزاداری خواهند پرداخت.

این مقام مسئول در ناحیه مقاومت بسیج باغملک در خصوص زمان تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در این شهر نیز خاطرنشان کرد: دو لاله بی نشان زهرایی باغملک صبح روز سه شنبه 25 مهرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) با حضور حماسی و انقلابی مردم قهرمان پرور این شهرستان تشییع و در تپه های نورالشهدا واقع در محله درویشان آرام می گیرند.

وی ادامه داد: مراسم شام غریبان نیز شب بعد از خاکسپاری با حضور عموم مردم شهید پرور، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و خیل مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت در تپه‌های نورالشهدا و در جوار مزار منور پرستوهای خونین بال وطن برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک شهدا را مایه افتخار و اقتدار ملت ایران دانست و اظهار داشت: بر خود می‌بالیم که خداوند متعال این توفیق را نصیب ما کرد تا میزبان دو تن از شقایق‌های خونین ‌گمنام دوران دفاع مقدس باشیم.

حسینی رحیمی دفاع مقدس را نماد برجسته‌ترین افتخار ملت عزیز اسلام عنوان کرد و گفت: در این دوران جوانان و نوجوانان با جان نثاری و ایثار به امر مولای خود لبیک گفتند و در این مسیر خلاقیت خود را نشان دادند و با دشمن تا ‌دندان مسلح به مقابله پرداختند که ما به داشتن چنین بزرگ‌مردانی افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول