اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

دفاع به موقع از ولایت از عبرت‌های کربلای ایران است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از عبرت‌های کربلای ایران و واقعه شهادت سلطان علی‌بن امام محمد باقر(ع) حضور به موقع در عرصه دفاع از حق، ولایت و رهبری است.

دفاع به موقع از ولایت از عبرت‌های کربلای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی پیش‌ازظهر امروز در مراسم جمعه نشلجی‌ها در مشهد اردهال از حضرت سلطان علی‌بن محمد باقر(ع) به عنوان شهید دیرآمده‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: اگر دشمن می‌‌گذاشت که دوستان و مدافعان این امامزاده جلیل‌القدر به موقع باخبر و حاضر شوند ایشان به شهادت نمی‌رسید و تقدیر ایشان که همان شهادت بود به تأخیر می‌افتاد و مردم بیشتر از حضورشان بهره‌مند می‌شدند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: معظم‌له در سخنان خود از عبارت حضور به لحظه نام برده‌اند که بیانگر حضور بلافاصله و به موقع در میدان حضور و فداکاری است.

این کارشناس علوم دینی شرط الحاق به اهل بیت را معرفت و لازمه آن را عبرت دانست و افزود: در برخی از مواقع فرصت اشتباه نیست و رخ دادن یک بار اشتباه نتیجه جبران‌ناپذیر به همراه دارد.

وی با تأکید بر لزوم حضور در میدان یاری از ولایت و رهبری بیان کرد: کسانی که سرشان را پایین می‌گیرند تا سنگ به سرشان نخورد آب به آسیاب آمریکا و اسرائیل می‌ریزند.

ادیب‌یزدی انقلاب ایران را بر مبنای اسلام و اهل بیت دانست و اضافه کرد: این انقلاب که به عشق اسلام و اهل بیت با جانفشانی مردم و هدایت مدبرانه امام راحل تحقق یافته بوته همیشگی آزمایش برای ملت است.

وی با تصریح چگونگی مهاجرت سلطان علی‌بن محمد باقر(ع) به منطقه چهل حصاران و کاشان از آن به عنوان اعتماد حضرت رسول‌الله(ص) به مردم این منطقه نام برد و یادآور شد: مردم این خطه با دفاع خود از ولایت و اهدای هزاران شهید به اعتماد پیامبر اکرم(ص) پاسخی شایسته دادند.

وی مراسم جمعه نشلجی‌ها را حاوی صحنه‌هایی از عشق و دلباختگی به خاندان اهل بیت خواند و گفت: آنچه که زیارت و عزاداری و ارادت شما عاشقان اهل بیت را ارزشمند می‌سازد عبرت و معرفت نسبت به این خاندان است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول