اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رامسر:

مهم‌ترین پیام غدیر درس ولایت‌پذیری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان رامسر گفت: عید غدیر یادآور مظلومیت مولای متقیان است و باید از غدیر درس ولایت‌پذیری بگیریم.

مهم‌ترین پیام غدیر درس ولایت‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، رستم زرودی در مراسم کلنگ‌زنی مگان مسجد روستای لیماک شهرستان رامسر با اشاره به اعیاد قربان و غدیر خم گفت: در بین اعیاد شیعیان ،عید غدیر خم که اعلام امامت و جانشینی پیامبر (ص) است از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

زرودی اظهار داشت: عید غدیر یادآور مظلومیت مولای متقیان است و باید از غدیر درس ولایت‌پذیری بگیریم و امروزه از خود این سوال را بپرسیم که آیا نسل جوان و امروزی جامعه ما اطاعت‌پذیری لازم از ولایت فقیه را دارد.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر خم گفت: امروزه برخی عید غدیر را صرفا چراغانی ، جشن ، پذیرایی و... می‌دانند  و این موارد تنها ابزاریست تا به وسیله آن بیاموزیم که چگونه باید از ولایت پیروی کنیم.

فرماندار رامسر اظهار داشت: مسجد مکانی مقدسی است و راه رفتن، حرف زدن و خوابیدن در این مکان عبادت است.

وی با اشاره به اینکه مساجد نقش موثری پیروزی شکوهمند انقلاب شده‌اند تصریح کرد: علم و دانشی که امروز دنیا را در سیطره خود قرار داده از مساجد شروع شده بنابراین همه باید برای ساخت و ساز مساجد تلاش کنیم.

زرودی با بیان اینکه نباید مساجد را فقط برای ایام محرم و رمضان احیا کنیم افزود: درب مساجد باید همیشه و به روی همه باز باشد و برای هر مسجد باید روحانی اختصاص یابد و زمانی برای آموزش دینی و اعتقادی جوانان در نظر گرفته شود .

وی اظهار داشت: از فضای موجود که برای مسجد در نظر گرفته شده بهترین بهره‌برداری شده و سال آینده شاهد افتتاح این مکان مقدس باشیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر نیز گفت: لیماک روستایی با جمعیت بسیار بالاست و اهای روستا برای حضور در نزدیک‌ترین مساجد سختی‌های زیادی را متحمل می‌شدند.

حسین قبادی تصریح کرد: با ساخت مسجد و عبادت و ذبح نفس اماره در آن، عمل ابراهیم خلیل را در 4500 سال پیش احیا می‌شود.

اعضای هیئت موسس مسجد امام حسین (ع) لیماک نیز گفتند: لیماک روستایی بالغ بر 2 هزار نفر جمعیت است که سال گذشته با همکاری مردم روستا، برای خرید زمین مسجد  هیئت موسس تشکیل و زمین مسجد خریداری و کلنگ‌زنی شد و از مردم و مسئولان تقاضا داریم تا با کمک و همکاری خود برای ساخت این مسجد هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح این خانه خدا باشیم.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول