اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شبستر:

گشایش بازارچه مشاغل خانگی در شبستر / نرخ بیکاری در شبستر 3 درصد است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شبستر از گشایش بازارچه مشاغل خانگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان تنها سه درصد است.

گشایش بازارچه مشاغل خانگی در شبستر / نرخ بیکاری در شبستر 3 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، جمشید عقلمند‌مرجانی در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی را از دستاوردهای ارزشمند این طرح عنوان کرد و افزود: طرح مشاغل خانگی موجب افزایش اطلاعات مردم به این حوزه و ایجاد انگیزه برای مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: ترویج مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف یک ضرورت است و باید بخش عمده‌ای از اعتبارات اشتغال به این بخش اختصاص یابد.

فرماندار شهرستان شبستر گسترش فرهنگ اشتغالزایی، ترویج فرهنگ کار سالم و تجلیل از کارآفرینان را خاطرنشان کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در برون‌رفت جامعه از معضل بیکاری نقش محوری ایفا می‌کند از این رو اعضای ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که عمدتاً از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان هستند برای غلبه بر بیکاری و ایجاد اشتغالزایی حقیقی باید ابتکارهای نوین را برای طرح در این ستاد معرفی کنند.

عقلمندمرجانی حمایت از این طرح‌ها را موجب کمک به توسعه اقتصاد ملی و رونق و توسعه اشتغال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان تنها سه درصد است ولی با این حال ما به دنبال ساماندهی بیکاران و حتی جذب بیکاران سایر شهرستان‌ها نیز هستیم، به طوری که نگاه ما به موضوعات اشتغال یک نگاه استراتژیک است و در تمام بخش‌ها باید فرصت‌ها احصاء و با ارائه راهکارهای تازه و مطلوب در بخش اشتغال به این ظرفیت‌ها ورود پیدا کنیم.

فرماندار شبستر بکارگیری دانش صحیح و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود را مهم‌ترین شاخص برای نیل به موفقیت‌های پایدار در بحث مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: حفاظت و صیانت از نیروی ارزشمند کار، بهره‌وری و توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال و پیشگیری از بروز مشکلات و رفع نارسایی‌های فرآروی طرح مشاغل خانگی، موجب دستیابی به موفقیت‌های آتی خواهد شد.

مهدی نادری دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اجرای قانون ساماندهی مشاغل خانگی را بسیار با اهمیت خواند و گفت: ایجاد و احداث بازارچه مشاغل خانگی که به همت شهرداری شبستر انجام یافته است در نوع خود در این شهر بی‌نظیر است و امیدواریم زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ کار و ایجاد فرصت‌های شغلی مطابق با روحیات کاری مردم این شهرستان باشد.

در پایان این نشست هر یک از دستگاه‌های اجرایی با ارائه آمار طرح‌های معرفی شده مربوطه تصمیمات لازم برای واگذاری غرفه‌ها از بازارچه مشاغل خانگی در شبستر به متقاضیان مصوب شد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول