اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم خبر داد

ترویج و توسعه مشاغل خانگی در جم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم گفت: ترویج و توسعه مشاغل کسب و کار خانگی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم اداره کار جم در راستای اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

ترویج و توسعه مشاغل خانگی در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم ایرج محبی‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید از کارگاه‌های مشاغل خانگی شهرستان جم اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت لازم را از کارگران و کارفرمایان به عمل آورده و این امر در ایجاد اشتغال پایدار در جم تاثیر بسزایی داشته است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش مشاغل خانگی در جم افزود: ترویج و توسعه مشاغل کسب و کار خانگی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم در راستای اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم خاطر نشان کرد: قابلیت انجام کسب و کار خانگی سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود و اهمیت والایی دارد.

محبی‌زاده تصریح کرد: ایجاد توازن بین مسئولیت درون خانواده، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن، اجاره و ایاب و ذهاب مکان تاسیس کسب و کار، استفاده از نیروی کار اعضای خانواده، ایجاد زمینه مناسب برای کار خانوادگی و امکان انتقال تجارب به شیوه غیررسمی از طریق آموزش استاد – شاگردی بین اعضای خانواده از مؤلفه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کسب و کار و مشاغل خانگی است.

وی افزود: مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی خواهد شد.

این مسئول مهم‌ترین رشته‌های مشاغل خانگی را در حوزه‌های صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری، شیلات، خدمات تولیدی، صنعت و فناوری اطلاعات دانست.

وی به‌کارگیری وسیع بانوان در این مشاغل را یکی از مسائل حائز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر فشارهای محیط کار، ساعات کار و دیگر عوامل فشار کاری و همچنین عدم حضور طولانی مدت در منزل و نگرانی امور منزل جزو دغدغه‌های اصلی زنان شاغل است و این در حالی است که مشاغل خانگی کمترین استرس و آسیب روحی و اجتماعی را برای زنان در بر دارد.

محبی‌زاده خاطر نشان کرد: اهتمام جدی برای ترویج و توسعه این نوع مشاغل می‌تواند زمینه حضور بیشتر افراد به ویژه بانوان در بازار کار و عرصه‌های تولید را فراهم آورد و همچنین به انسجام خانواده کمک کند.

وی افزود: ساماندهی و فرهنگ‌سازی و توجه به مشاغل خانگی با بومی‌سازی این مشاغل امری مهم است و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های پنهان و پتانسیل‌های بالقوه خاص منطقه و شهرستان می‌توانیم در توسعه این مشاغل و اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی به موفقیت خوبی برسیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول