اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

متوسط پرداختی بانک‌ها در مشاغل خانگی 61 درصد است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: معدل پرداختی بانک‌های عامل در حوزه مشاغل خانگی حدود 61 درصد می‌باشد.

متوسط پرداختی بانک‌ها در مشاغل خانگی 61 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه کمیته بررسی وضعیت مشاغل خانگی در اردبیل به معدل پایین پرداختی بانک رفاه، پست بانک و صندوق مهر امام رضا (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بانک‌هایی که بیش از 50 درصد پرداختی دارند باید تا دو هفته آینده پنج درصد و بانک‌هایی که کمتر از 50 درصد پرداختی دارند بیش از 10 درصد عملکرد روبه جلو و مثبت داشته باشند تا معدل پرداختی‌های ما از محل تسهیلات سال 90 به وضعیت مطلوبی برسد.

وی در ادامه سخنان خود تعهد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی از سوی بانک صادرات 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است که برای این بانک 2 هزار و 274 متقاضی در این زمینه معرفی شده که رقم پرداختی 3 میلیارد و 875 میلیون تومان بوده که حدود 50 درصد پرداختی را شامل می‌شود.

نیکزاد در خصوص تعهد 4 میلیارد و 249 میلیون تومانی بانک تجارت با معرفی یک هزار و 451 طرح اظهار داشت: این بانک با تعهد 52 درصد عمل به تعهدات تاکنون 2 میلیارد و 510 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی به گله‌مندی بانک‌ها در اجرا نشده سهمیه جدید و همچنین پیگیری نشدن طرح‌ها از سوی متقاضیان اشاره کرد و گفت: در اشتغال خانگی قرار نیست منابع و مصارف بانک‌ها به تعادل برسد.

نیکزاد با بیان اینکه بانک‌ها‌ی عامل نباید در پرداخت کردن تسهیلات مشاغل خانگی پیمان و میثاق‌نامه ببندند، گفت: بانک سپه از 505 میلیون تومان سهمیه خود تا کنون 357 میلیون تومان برای 144 متقاضی معرفی شده پرداخت کرده است که مدیر این بانک قول داده در سایر شهرستان‌ها به پرونده‌های معرفی شده از سوی کمیته امداد توجه ویژه داشته باشد.

وی تعهد بانک کشاورزی را نیز در این زمینه 9 میلیارد و 500 میلیون تومان با معرفی 3 هزار و 12 متقاضی اعلام کرد و گفت: از این رقم 6 میلیارد و 770 میلیون تومان پرداخت شده که 70 درصد تعهدات را شامل می‌شود.

وی به وضعیت نامناسب پست بانک در عمل به تعهدات مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: پست بانک از تعهد اشتغال خود که در حوزه مشاغل خانگی رقمی معادل 2 میلیارد و 489 میلیون تومان با معرفی 462 متقاضی بوده تنها 204میلیون تومان پرداختی داشته که این رقم بسیار پایین و اندک می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل از تمام دستگاه‌های اجرایی خواست تا حصول نتیجه پرونده‌های معرفی شده را در بانک‌ها مورد پیگیری قرار دهند تا نواقص احتمالی آنها برطرف شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول