اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

علت رکود صنایع کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات بانکی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت رکود صنایع کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات بانکی است که در سه سال گذشته تسهیلاتی به این بخش پرداخت نشده است.

علت رکود صنایع کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات بانکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز در نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعضای شورای اسلامی استان مسائل و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالات و دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی استان به ذکر نکاتی پرداخت.

محمدحسین حیدرپور در ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های صنعتی و معدنی استان پرداخت.

وی در خصوص نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: در راستای تحقق این شعار تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی در خصوص پتروشیمی گچساران گفت: این طرح تاکنون 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در این خصوص 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و روند کاری این طرح رضایت‌بخش است.

حیدرپور بیان داشت: سازمان صنعت به جد پی‌گیر مسائل و مشکلات پتروشیمی دهدشت و گچساران است و تاکنون برای پتروشیمی گچساران سه بار در جلسه شورای اقتصاد کشور شرکت کرد‌ه‌ام.

وی در ادامه بیان داشت: برای پتروشیمی دهدشت هنوز کاری انجام نشده و دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت صنایع مادر پتروشیمی باید کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد درباره کارخانه تراکتورسازی بهمئی خاطرنشان کرد: این کارخانه را پیشنهاد دادیم و در حال پیگیری این کارخانه هستیم و اعتقاد دارم که عملیات این کارخانه باید اجرایی شود.

این مسئول در خصوص کارخانه فولاد بهمئی گفت: برای ایجاد کارخانه فولاد بهمئی هنگامی که دلار 950 تومان بود شخصی متقاضی ایجاد آن شد که آن موقع هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و ما مجوزهای لازم را برای او صادر کردیم اما پروژه سنگین و بزرگی بود که توانمندی زیادی برای راه‌اندازی و امکان اجرای آن وجود ندارد و این پروژه جزو مصوبات هیئت دولت به استان نبوده است.

وی تصریح کرد: معدن سلستین شهرستان بهمئی از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که کار آن نیمه‌کاره رها شده و بلاتکلیف مانده حال آن که در صورت راه‌اندازی این معدن برای حداقل 2 هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

حیدرپور در خصوص شهرک صنعتی بهمئی گفت: 50 هکتار با تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده که از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری با شرایط ویژه و تخفیف‌های مختلف استقبال می‌کنیم و همچنین شهرک صنعتی سی‌سخت تأمین اعتبار آن صورت گرفته و در صورت موافقت محیط زیست و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون کمک و تسهیلات بانکی امکان‌پذیر نیست و در سه سال اخیر بانک‌ها از دادن تسهیلات سر باز می‌زنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه سیمان یاسوج روزانه 700 تن تولید و کیفیت مطلوبی دارد ولی با توجه به ظرفیت کم تولیدی این کارخانه نسبت به کارخانه‌های سیمان مثل اصفهان و بهبهان تفاوت قیمت مشاهده می‌شود.

حیدرپور اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد توانمندی‌های بالقوه خوبی دارد که باید با اطلاع‌رسانی و معرفی آنها به سرمایه‌گذاران و حمایت‌ها و کمک‌های دولت به فعل تبدیل شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و صنعت استان اظهار کرد: بیش از 95 درصد محصولات استان از خارج استان وارد و تأمین می‌شود که این موضوع در گرانی کالاها و اجناس تأثیرگذار است.

حیدرپور گفت: وظیفه و مسئولیت ما تأمین، توزیع و نظارت بر بازار است و با توجه به اثرات روانی نبود کالا در بازار نخستین تلاش ما وجود کالا در بازار است.

وی با بیان اینکه ارزان‌ترین استان کشور در زمینه گوشت قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی دامدار و کشاورز است اما پنج درصد گوشت مرغ ما هم در خود استان تأمین نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تک نرخی نبودن کالاها و اجناس در استان ادامه داد: تفاوت قیمت‌ها بیشتر به علت تغییر روزانه آنها بوده و یک واحد صنفی کالایی را با قیمت چند روز قبل می‌فروشد و صنف دیگری همان کالا را با قیمت جدید خریده و به فروش می‌رساند از این‌ رو تصور می‌کنیم یک کالا چند نرخی است.

حیدرپور افزود: بازرسان این سازمان به طور مداوم و نیز گشت‌های مشترک همراه با تعزیرات حکومتی، مجامع امور صنفی و نیروی انتظامی به همراه سایر دستگاه‌های مربوطه در حال رصد بازار می‌باشند و در این زمینه از هر تلاشی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول