اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دریافت تسهیلات بخش کشاورزی؛

فارغ‌التحصیلان کهگیلویه و بویراحمد مشکل وثیقه بانکی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در این استان به دلیل نداشتن وثیقه بانکی نمی‌توانند زا تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی کار و کسب استفاده کنند.

فارغ‌التحصیلان کهگیلویه و بویراحمد مشکل وثیقه بانکی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گرجی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دولت کارهای خوبی را برای ایجاد اشتغال در کشور انجام داده ولی برخی از طرح‌های بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن وثیقه بانکی، به اشتغال منجر نمی‌شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین خاطر در یک سال گذشته اکثر فارغ‌التحصیلان کشاورزی و افراد معرفی شده به بانک‌ها از ادامه کار انصراف داده و ما مجبور به تغییر و جا به جایی این افراد شدیم.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های بسیار خوب گلخانه‌ای و مرغداری در این استان بیان داشت: اگر این طرح‌ها موفق به دریافت تسهیلات از بانک‌ها شوند افراد بیکار زیادی صاحب شغل شده و بخش مهمی از کمبود مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد جبران می‌شود.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت عنوان داشت:‌ در کهگیلویه و بویراحمد 43 پروژه کشاورزی در این هفته افتتاح می‌شود که حدود 633 نفر اشتغال‌زایی را به‌دنبال دارند.
این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد، اعتبارات این پروژه‌ها را 5.2 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ تعداد خانواده‌های بهره‌بردار در این پروژه‌ها هزار و 269 خانوار هستند.
گرجی‌پور، مجتمع گلخانه‌ای سرآبنیز باشت را یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌داند و اضافه می‌کند: این طرح با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت اشتغال 250 نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی را دارد.
وی، با بیان‌ این‌که در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر بارش‌ها در این استان بودیم، عنوان داشت: با وجود آن‌که ظاهر آمارهای هواشناسی نشان از بارش‌های خوب در کهگیلویه و بویراحمد دارد ولی به‌لحاظ پراکنش نامناسب زمانی در این بارش‌ها، تولید در این استان خسارت‌ها و آسیب‌های جدی دیده است.
گرجی‌پور با بالا دانستن رقم ریالی خسارات خشکسالی در کهگیلویه و بویراحمد از اعلام مبلغ خسارت بخش کشاورزی خودداری کرد و ادامه داد: در سال زراعی گذشته میزان 60 هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شده ولی در سال زاعی جدید تنها 23 هزار تن گندم خریداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، مهار آب‌ها و توسعه روش‌های آبیاری را 2 اولویت کاری مهم در این سازمان خواند و تاکید کرد: دولت در اقدامی موثر 85 درصد از هزینه‌های اجرای آبیاری تحت فشار را برای مزارع پرداخت می‌کند و کشاورزان تنها با پرداخت 15 درصد این هزینه‌ها می‌توانند از آبیاری تحت فشار استفاده کنند.
وی یادآور شد: در سال گذشته، دولت 50 درصد از هزینه‌های طرح‌های آبیاری تحت فشار را پرداخت می‌کرد ولی امسال با افزایش 30 درصدی آن شاهد بهره‌وری و مدیریت منابع آبی در مزارع کشاورزی خواهیم شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول