اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

تسهیلات بانکی به کشاورزان نیشابور داده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برای افزایش تولید دانه‌های روغنی پنج میلیون ریال تسیهلات بانکی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

تسهیلات بانکی به کشاورزان نیشابور داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور  سیدغلامرضا نبوی‌نامقی اظهار کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور با همکاری شرکت پنبه و دانه‌های روغنی، همایشی با هدف افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی برگزار کردند.

وی گفت: شرکت دانه‌های روغنی و کارخانه روغن‌کشی مبنی بر خرید محصولات کلزا و کنجد کشاورزان شهرستان با قیمت مناسب و نرخ روز بازار، اعلام آمادگی کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کارشناسان اداره آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین کارشناسان ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان آخرین یافته‌های تحقیقاتی و نکات علمی و اصولی در خصوص کاشت و داشت دانه‌های روغنی را طی همایش برگزار شده به کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان ارائه کردند.

نبوی‌نامقی بیان کرد: سطح زیرکشت کلزای نیشابور بر اساس سهمیه سال زراعی آینده  70 هکتار است که با توجه به اثرات مثبت و مسائل مفید مطرح شده در این همایش و مزایای فراوان کاشت دانه‌های روغنی و اهمیت بالای افزایش تولید روغن خوراکی در کشور، امید است در سال جاری شاهد افزایش چشمگیر سطح کشت این محصولات در شهرستان باشیم.

وی گفت: در این جلسه آقای هروی، کلزاکار نمونه  خراسان رضوی نیز علل موفقیت خود را در جمع کشاورزان بیان کرده و کشاورزان نیشابور پس از بازدید از کارخانه روغن‌کشی شرکت مذکور، نسبت به توسعه کاشت دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا و کنجد در سال زراعی آینده با توجه به حاصلخیزی خاک آمادگی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول