اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز طی سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در زنجان

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در زنجان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از خادمان کتاب در زنجان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور خادمان کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره اهدای کتاب تصریح کرد: در سطح شهر زنجان چادرهایی برای جمع‌آوری کتاب‌های مازاد مردم همزمان با هفته کتاب برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های جمع‌آوری شده در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌گیرد، افزود: در سال‌های گذشته نیز این طرح اجرایی شده است.

احمدخانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برخی ادارات در این طرح مشارکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز این طرح با همکاری دستگاه‌های دولتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته کتاب موضوع انشاء دانش‌آموزان به اهمیت کتاب و کتابخوانی اختصاص می‌یابد، افزود: بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از دیگر برنامه‌های این هفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه تلفنی کتابخوانی از برنامه‌های این هفته است.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: برگزاری جلسات عصر کتاب در موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های این هفته است.

*اجرای طرح عضویت نیم‌بها در کتابخانه‌های عمومی زنجان

احمدخانی با اشاره به عضویت نیم‌بهای علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با هفته کتاب تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای عضویت در کتابخانه‌ها در این هفته اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مسابقه پیامکی با موضوع کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب برگزار می‌شود، افزود: تجلیل از برگزیدگان کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: ضروری است با همکاری شهرداری زنجان برای استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهر برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری 40 قفسه پیک مهر در زنجان راه‌اندازی شده است، افزود: این قفسه‌ها در اماکن عمومی از جمله بیمارستان‌ها، راه‌آهن و برخی دستگاه‌های اجرایی نصب شده است.

احمدخانی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با توسعه فضاهای کتابخانه‌ای، تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به منابع جدید و فناوری‌های نوین به ارائه خدمات نوین به علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 74 کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد، یادآور شد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر 30 هزار و 272 متر مربع است.

*عضویت بیش از 52 هزار در کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به عضویت 52 هزار و 315 در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 11 کتابخانه مشارکتی در استان فعال است.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار دستگاه کتابرسان سیار در سطح استان افزود: این کتابرسان‌ها به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای در روستاها و شهرک‌های فاقد کتابخانه عمومی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول