اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان:

10 کتابخانه شبستانی در سمنان تجهیز شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از تجهیز 10 کتابخانه شبستان در این استان خبر داد.

10 کتابخانه شبستانی در سمنان تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام ولی‏الله مصائبی با اشاره به تجهیز 10 کتابخانه شبستانی در سطح استان سمنان اظهار کرد: به منظور بالا بردن ساعات مطالعه عموم مردم و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، بر آن شدیم تا با تجهیز کتابخانه‏های شبستانی، در این راستا قدمی هر چند کوچک برداریم.

وی افزود: این امر در راستای ضرورت توسعه فضاهای فرهنگی مساجد، بهبود برنامه‏های مذهبی و عبادی در مساجد و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی انجام شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان یادآور شد: 48 مسجد در استان سمنان دارای کتابخانه‏های شبستانی هستند که سهم دامغان 13 مسجد، شاهرود 11 مسجد، سمنان شش مسجد، بیارجمند، میامی و سرخه هر کدام چهار مسجد و مهدیشهر و گرمسار هر کدام سه مسجد است.

مصائبی تصریح کرد: مساجدی که دارای شبستان هستند، می‏توانند با ایجاد این کتابخانه‏ها، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی گام بردارند.

وی اظهار داشت: امسال نزدیک به یک‌هزار و 400 جلد کتاب در 120 عنوان مذهبی، اعتقادی، دینی، تاریخی، موضوعات روز و ... بین کتابخانه‏های شبستانی استان سمنان توزیع شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان عنوان کرد: کتاب‏های این کتابخانه‏ها صرفاً برای مطالعه در شبستان مسجد است و اجازه خروج آنها از مساجد داده نمی‏شود.

مصائبی از علاقه‏مندان به استفاده از کتاب خواست تا با حضور در مساجد به صورت رایگان از کتاب‏های موجود در کتابخانه‏های شبستانی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول