اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان بوشهر

مجهز‌ترین کتابخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجهزترین کتابخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به نام آیت‌الله سید عبدالله بلادی از مشاهیر استان بوشهر در این شهر افتتاح شد.

مجهز‌ترین کتابخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کتابخانه مرکزی علامه بلادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نخستین کتابخانه مدرن و مجهز به نسل جدید سیستم‌های اطلاع‌رسانی و پیاده‌سازی کامل تکنولوژی RFID در سطح کشور است.

غلامرضا حیدری افزود: عملیات اجرایی این کتابخانه در سال 89 آغاز شده و ساختمان آن در سه طبقه با متراژ یک‌هزار و 200 متر با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال در سال جاری به اتمام رسید.

این مسئول بیان کرد: کار تجهیز و راه‌اندازی این کتابخانه نیز با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد ریال با جدیدترین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کتابخانه‌ای در شهریور ماه امسال به اتمام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: این کتابخانه به عنوان یکی از کتابخانه‌های پیشرو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هدف دسترسی سریع و کاربردی به اطلاعات پزشکی اقدام به تجهیز این مجموعه به جدیدترین نسل نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای کرده است.

حیدری گفت: بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها در این سیستم موجب شده تا دسترسی به اطلاعات علاوه بر محاوره‌های تحت وب نرم‌افزار از طریق سایر سیستم‌های استاندارد و موتورهای جستجویی همچون گوگل و یاهو امکانپذیر باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی ساختمان جدید کتابخانه مرکزی و ارائه خدمات گسترده به مخاطبان، هوشمندسازی کتابخانه با استفاده از تکنولوژی RFID در دستور کار قرار گرفته تا مخاطبان بتوانند در تمامی ساعات از امکانات مدرن این کتابخانه بهره گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد ویژگی‌های کتابخانه علامه بلادی گفت: امکانات ثبت‌نام، جستجوی منابع، تمدید رزرو کتاب به صورت اینترنتی، پرسش و پاسخ از طریق وب سایت کتابخانه، جستجوی تازه‌های از طریق وب سایت کتابخانه و بارگذاری عکس، فیلم و تمام منابع دیجیتالی از جمله ویژگی‌های این کتابخانه مجهز است.

حیدری ادامه داد: سیستم‌های هوشمند امنت، بازگشت و تمدید کتاب، بخش اطلاع‌رسانی مجهز به کامپیوترهای پیشرفته و امکانات چاپ، بخش مجزا برای جستجو در منابع کتابخانه و دسترسی به پایگاه مقالات فارسی مگیران از دیگر ویژگی‌های کتابخانه علامه بلادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

علاوه بر کتابخانه، مرکز داده‌ها، پرتال دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز افتتاح و عملیات اجرایی مجتمع آموزشی جدید این دانشگاه هم آغاز شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول