اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یاسوج خبر داد

پرداخت بخشی از بدهی شهرداری یاسوج به نهاد کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج گفت: بدهکاری شهرداری یاسوج به نهاد کتابخانه‌ها از سال 82 حدود 70 میلیون تومان بوده است که در سال گذشته 37 میلیون تومان و در شش ماه اول سال جاری 23 میلیون تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است.

پرداخت بخشی از بدهی شهرداری یاسوج به نهاد کتابخانه‌ها

قباد نگین‌تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و جلسات صورت گرفته با مقامات مسئول مشکلات مربوط به مصلاها در اولویت کاری قرار گرفته که شهرداری نهایت سعی خود را برای پیشبرد این مهم به کار خواهد گرفت.

شهردار یاسوج کمک به مصلاها را وظیفه‌ای بزرگ دانست و عنوان کرد: شهرداری یاسوج با خدمت‌رسانی خود در روزهای جمعه و غیرجمعه این فضای معنوی را به طور کامل زیرپوشش قرار خواهد داد و در برقراری امنیت و نظم این مراسمات از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

این مسئول استانی در ارتباط با رفع مشکل مصلاها در سطح استان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است که با مقاوم‌سازی و احداث مصلاها در نقاط نیازمند استان مشکلات پیش رو در زمینه معنوی و فرهنگی از میان برداشته شود.

نگین‌تاجی به اعتبارات تخصیصی به بخش فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: اعتبار شهرداری شهر یاسوج برای مباحث فرهنگی و ورزشی نزدیک به 1.5 میلیارد تومان بوده که بخش عظیمی از آن با وجود تیم فوتبال شهرداری یاسوج به حوزه ورزشی اختصاص داده می‌شود.

شهردار یاسوج در ادامه افزود: از این میزان حدود 250 تا 300 میلیون تومان مربوط به مسائل فرهنگی بوده که تیزرها، بنرها، تبلیغات رسانه‌ای، روزنامه‌ها، سایت‌های خبری، برنامه‌های صدا و سیما و قراردادهای اختصاصی گروه‌های فرهنگی از این اعتبار استفاده خواهند کرد.

این مسئول از چند پروژه مهم فرهنگی خبر داد و گفت: در سال جاری و با تلاش‌های صورت گرفته چند پروژه فرهنگی خاص را در دستور کار خود قرار دادیم که توسط مشاورین فرهنگی مورد ارزیابی و برنامه‌ریزی قرار گرفته‌اند.

وی از موضوعات مهم در این پروژه‌ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: تلفیق فرهنگ شهرنشینی با فرهنگ دینی و ترغیب، ترویج و اطلاع‌رسانی به مردم در چگونگی بهتر رعایت کردن مسائل شهری و شهرنشینی و کاهش آن در هزینه‌های شهرداری و افزایش درآمدها از اهداف مهم پیگیر در این پروژه‌ها می‌باشد.

نگین‌تاجی در پاسخ به سئوالی مبنی بر خروجی ضعیف اعتبارات فرهنگی در استان بیان کرد: هر چه اعتبارات فرهنگی که در سطح استان توزیع می‌شود یک دست، مشخص و با برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد خروجی بهتری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: پراکنده عمل کردن دستگاه‌های اجرایی و بی‌ارتباط بودن بعضی از سیاست‌گذاری‌های فرهنگی دستگاه‌ها با همدیگر از بزرگترین نقاط ضعف در ارتباط با مسائل فرهنگی است که برنامه‌ریزی کاربردی و توجه به استدلالات سایر ادارات در ارتقاء سطح فرهنگی تاثیر بیشتری را بر جای خواهد گذاشت.

شهردار یاسوج پیگیری مسائل پیش‌رو در نهاد کتابخانه‌ها را امری مهم دانست و اذعان کرد: طبق قانون مصوب شهرداری موظف است نیم درصد از درآمدهای داخلی خود را به نهاد کتابخانه‌ها اختصاص دهد.

وی افزود: طبق آمار به دست آمده بعد از تصویب این قانون بدهکاری شهرداری‌های کل استان به نهاد کتابخانه‌ها قریب به یک میلیارد تومان بوده است.

نگین‌تاجی تصریح کرد: در سنوات گذشته نهاد کتابخانه‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و طبق آخرین آمار بدهکاری شهرداری یاسوج به نهاد کتابخانه‌ها از سال 82 قریب به 70 میلیون تومان بوده است که در سال گذشته 37 میلیون تومان و در شش ماه اول سال جاری 23 میلیون تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول