اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

اسدآباد صاحب 5 باب کتابخانه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به توجه دولت به فضاهای کتابخانه‌ها گفت: با احداث کتابخانه استاندارد و بهره‌برداری از کتابخانه روستای چنارسفلی در آینده‌ای نزدیک اسدآباد دارای پنج باب کتابخانه می‌شود.

اسدآباد صاحب 5 باب کتابخانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، ارشاد استعدادی بعد از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای سه کتابخانه عمومی در شهر اسدآباد، آجین و روستای چنارعلیا است، اظهار داشت: با احداث کتابخانه استاندارد و بهره‌برداری از کتابخانه روستای چنارسفلی در آینده‌ای نزدیک این شهرستان دارای پنج باب کتابخانه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فضای کتابخانه برای هر 100 نفر در سال 84 نیم متر بوده است، افزود: با توجه به رشد جمعیتی شهرستان این میزان به 0.6 درصد رسیده است و این نشان از توجه ویژه دولت نهم و دهم به کتابخانه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در ادامه با اشاره به رشد مراجعین به کتابخانه‌های عمومی اسدآباد از 17 هزار نفر در سال 85 به 60 هزار نفر گفت: امروز 2 هزار نفر عضو فعال، 26 هزار نسخه کتاب، 16 دستگاه رایانه، فضای اینترنت و 142 صندلی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهیاست.

وی با بیان اینکه با احداث کتابخانه استاندارد در اسدآباد 30 هزار جلد کتاب خواهیم داشت، تصریح کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با فضای سایبری و ماهواره ترویج فرهنگ کتابخوانی است که این مهم نیاز به عزم همه دستگاه‌های دولتی دارد.

استعدادی از اجرای طرح عضویت کارکنان دولتی در سایت کتابخوانان حرفه‌ای خبر داد و گفت: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای شبکه‌ای است که می‌توان به راحتی با شرکت در مسابقات کتابخوانان به منابع و کتاب‌های مورد درخواست دسترسی داشت.

وی در ادامه سخنانش از فرماندار شهرستان اسدآباد خواست ادارات را تشویق به عضویت در این شبکه کند.

فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان به کارهای فرهنگی اختصاص داده‌ایم، اظهار داشت: یکی از کارهای فرهنگی در جامعه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که مسلماً از این بودجه به آن اختصاص می‌دهیم.

مصطفی آزادبخت در پایان سخنانش با قدردانی از نگاه مثبت و توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر به کتابخانه‌ها در سطح استان، تصریح کرد: تقویت امور کتابخانه‌ها از لحاظ کمی و کیفی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مثمر ثمر برای جامعه باشد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول