اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

کتابخانه‌ها به مناطق محروم کشیده شوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان بر توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و محلات تاکید کرد.

کتابخانه‌ها به مناطق محروم کشیده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید علی موسوی جزایری ظهر امروز در نخستین همایش ارتقاء شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی بر اساس سند چشم انداز اظهار داشت: کتابخانه‌ها نباید در انحصار شهرها و مناطق مرفه باشد.

وی افزود: باید در هر شرایطی خود را نیازمند به کتابخانه‌ها بدانیم که البته لازمه این امر، تجهیز کتابخانه‌ها به منابع تخصصی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به کسب رتبه برتر در کتابخوانی توسط استاندار خوزستان طی سه سال متوالی اشاره کرد و گفت: کسب این جایگاه قطعا نتیجه همکاری و تلاش فرمانداران،‌ ائمه جماعات، مدیران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و مسئولان فرهنگی استان است.

وی خاطر نشان کرد: نباید کتاب خواندن را با مراجعه به اینترنت موکول کنیم.

موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنانش بر ارتقاء کیفی سطح تحصیلات تاکید کرد و گفت:‌ فوق لیسانس ‌و دکتری هیچ اعتباری ندارند بلکه این سطوح علمی، فتح باب و آغازی برای علم آموزی هستند.

وی ادامه داد:‌ این مدارج وسیله‌ای برای انجام کارهای علمی هستند و نباید نگاه سطحی به این مدارک، ما را از کتابخانه‌ها مستغنی کند.

* رشد حرکت‌های فرهنگی

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این همایش اظهار داشت:‌ توجه به کتابخانه‌ها و خانه‌های عالم در هیچ دوره‌ای به این اندازه نبوده است و در این دولت، آهنگ ساخت و ساز فضاهای فرهنگی بیشتر است.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر اضافه کرد:‌ از سال 88 تاکنون 23 باب کتابخانه‌ عمومی در خوزستان ایجاد  و 8 میلیارد تومان در حوزه زیرساختی هزینه شده است.

وی ادامه داد:‌ در این مدت 16هزار و 310متر مربع به فضای کتابخانه‌ها در استان اضافه شده است.

در نخستین همایش ارتقاء شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی بر اساس سند چشم انداز که با حضور استاندار خوزستان،‌ نماینده ولی فقیه در استان،‌ فرمانداران و مدیران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برگزار شد،‌ فرمانداران شهرستان‌های استان تفاهمنامه‌ای بر اساس این سند با نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان امضا کردند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول