اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد

نشست بررسی جایگاه دانشگاه در ترویج معارف قرآنی

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با برگزاری مسابقات قرآن و عترت (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، نشست هم‌اندیشی با موضوع "نقش و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در ترویج معارف قرآنی" در این دانشگاه برگزار شد.

نشست بررسی جایگاه دانشگاه در ترویج معارف قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع)، در این نشست که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی قزوین و با حضور طالب تاش، معاون پژوهشکده قرآن و عترت کشور، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و جمعی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، در خصوص ترویج و نشر معارف قرآنی در سطح دانشگاه، بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه که با هدف بررسی راه‌های ترویج معارف قرآنی در دانشگاه و بررسی ریشه‌ای مشکلات و موانع موجود تشکیل شد، حاضران نظرات و دیدگاه‌های خود را در این باره بیان کردند.

داوود لطفی، پژوهشگر برتر قرآنی با بیان دیدگاه‌ها و نظرات جدید پیرامون مفاهیم برخی از آیات قرآن و به چالش کشیدن معانی برخی آیات، خواستار کمک دانشگاه به حوزه در این خصوص و همکاری بیشتر این دو نهاد شد.

طالب تاش، معاون پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قرآن باید دغدغه همه در زندگی باشد، افزود: فرهیختگان مسلمان دو مسئولیت نسبت به قرآن دارند، یکی علمی و دیگری ترویجی و این دِین همه ما نسبت به قرآن است که برای انتشار و ترویج آن در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام حسین حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین نیز با تأکید بر ترویج مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها، خطاب به دکتر طالب تاش، خواستار تشکیل شعبه‌ای از پژوهشکده قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول