اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خبر داد

فعالیت 1000 نشریه قرآنی در دانشگاه‌های آزاد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک هزار نشریه قرآنی در واحد‌های دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور راه‌اندازی شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 1000 نشریه قرآنی در دانشگاه‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و  عترت دانشجویان دانشگاه‌‌های آزاد سراسر کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از مسئولان در  سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان و مسئولان با بیان اینکه حرکت نابخردانه و هتاکانه دولت‌های غربی و استکباری در ساخت فیلم اهانت‌آمیز نسبت به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) با موج خشم و تنفر امت‌ واحد اسلامی روبه‌رو شده، اظهار کرد: این تهاجم بزرگ نشان داد که غرب و هم‌پیمانانش به هیچ عنوان به ارزش‌ها و اصول ملت پایبند نبوده و به همین سبب با انواع توطئه‌ها سعی دارند تا به امت‌های اسلامی ضربه وارد کنند.

محمدمهدی مظاهری افزود: ملت‌های اسلامی امروز با اتحاد و برادری در مسیر مبارزه با مستکبران در سراسر جهان گام برداشته و دشمنان را خوار و ذلیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اهداف قرآنی بین دانشجویان گام برداشته و سعی دارد تا مفاهیم والای انسانی را بین آنان ترویج دهد، عنوان کرد: معاونت فرهنگی این دانشگاه با دو محوریت تحقق میراث قرآن و اشاعه فرهنگ اهل بیت تاکنون گام‌های بسیار مؤثری را برای دانشجویان برداشته است که بیانگر عزم جدی و راسخ متولیان فرهنگی برای تحقق این امور است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بیش از 90 هدف و نیز بیش از 136 راهبرد در حوزه فرهنگی برای تبلیغ و گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور تعریف و ترسیم شده است.

مظاهری با بیان اینکه اندیشه‌های ناب و متعالی قرآن مجید، آموزه‌های دینی و شرعی و رهنمود‌ها و سخنان دلسوزانه و راه‌گشای مقام معظم رهبری جزو چارچوب‌ و سرلوحه برنامه‌های فرهنگی و دینی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور قرار دارد، تصریح کرد: امروز توجه به امور معنوی و نشر معیار‌های دین مبین اسلام و شریعت اهل بیت در بین دانشجویان از وظایف بسیار مهمی است که مسئولان و کارگزاران بر عهده خود داشته و باید همواره به عنوان  محوری اصلی به آن توجه داشته باشند.

وی ابراز کرد: مسئولان و مدیران دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور گام‌ بلندی را در عرصه اشاعه فرهنگ قرآنی برداشته‌اند که از تمام آنها تقدیر و سپاس‌گذاری می‌‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 108 دستگاه و نهاد اداری مختلف در امر اقامه نماز مورد داوری قرار گرفته و آزموده شدند و سال جاری این تعداد به بیش از 110 دستگاه و نهاد‌های گوناگون ارتقا یافته است.

مظاهری ادامه داد: واحد‌های مختلف دانشگاه‌‌ آزاد در 6 سال متوالی توانسته‌اند با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی گام بسیار مؤثری را در زمینه نشر معارف والای قرآن کریم برداشته و این مهم را به طور ویژه تقویت کنند.

وی عنوان کرد: حضور موفق و برجسته این دانشگاه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در تهران ظرفیت‌های بسیار مهم دانشجویان و متولیان این دانشگاه را پدیدار کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کسب رتبه‌های ممتاز در مسابقه‌های نهج‌البلاغه، حکمت مطهر و اندیشه‌های نورانی توسط دانشجویان این دانشگاه حکایت از توانمندی دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور دارد، عنوان کرد: بیش از یک هزار نشریه قرآنی توسط تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون منتشر شده است.

مظاهری با اشاره به اینکه نشریه صحیفه مبین که یکی از صد‌ها نشریه قرآنی این دانشگاه است و به صورت گسترده نیز در واحد‌های مختلف این دانشگاه توزیع می‌شود، تاکنون بسیار مورد توجه علاقه‌مندان علوم قرآنی قرار گرفته، تصریح کرد: 62 درصد مقالات علمی و پژوهشی این نشریه توسط اساتید دانشگاه‌های معتبر دولتی نگاشته شده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول