اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان‌رضوی:

بیش از 12 هزار نفر مشغول حفظ قرآن کریم هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر توسعه، ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان‌رضوی گفت: بیش از 12 هزار نفر در خراسان‌رضوی مشغول فراگیری حفظ قرآن کریم از طریق برنامه‌های آموزشی و با حمایت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور هستند.

بیش از 12 هزار نفر مشغول حفظ قرآن کریم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، یوسف امینی اظهار کرد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به گسترش فرهنگ حفظ قرآن کریم در کشور، گرایش به سمت حفظ قرآن در سطح استان خراسان‌رضوی گسترش یافته است و شور و نشاط خاصی در بین جوانان و نوجوانان جهت حفظ آیات نورانی قرآن کریم مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین مبنا با تدوین برنامه‌های آموزشی و راه‌اندازی دوره‌های متنوع حفظ 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در شش ماهه دوم سال 91 بیش از 12 هزار نفر در استان مشغول فراگیری حفظ قرآن کریم از طریق برنامه‌های آموزشی موسسات فرهنگی قرآن و عترت و با حمایت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور هستند.

سرپرست دفتر توسعه، ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان‌رضوی اظهار داشت: علاوه بر برگزاری دوره‌های حفظ، دوره‌های آموزشی آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن در 5 سطح مقدماتی نوجوانان، تکمیلی، صرف و نحو کاربردی، همچنین آشنایی باتدبر در قرآن، تربیت مربی و مدرس قرآن در مقاطع کودک و بزرگسال نیز در حال انجام می‌باشد که در این بخش‌ها نیز بیش از 14 هزار نفر حضور دارند.

وی افزود: آموزش‌های ارائه شده هر 6 ماه یکبار از طریق برگزاری آزمون سراسری و جمع سنجش و ارزیابی می‌شوند و نهمین دوره این آزمون نیز هفته گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول